måndag 29 juli 2013

KVÄLLSMOLN

KVÄLLS-MOLN

DENNA sena måndagskväll ..

I dag har jag nästan bara slöat  .. Mitt 24-åriga barnbarn var här med flyttkartonger ..
Då blev det några glada skratt .. och lite fika .. Han flyttade för en vecka sedan .. tjatade lite så han kom in då .. för den lägenheten .. stog tom  .. och han jobbar TRESKIFT .. så då var han ledig..  det gick bra .. så nu fick jag några kartonger av honom  .. men glömde fråga om han ska ha dom åter .. men det hinner jag göra ..

TOG en liten kort fotorunda mitt på dagen .. och en snackstund hos Karin .. så till hennes GRANNE .. och hjälpte henne med  mobilen .. den hade lagt av .. tror bara hon tryckt .. lite för länge på avstängninsknappen .. bara att sätta på den och logga in .. snart fixat ..
ETT keligt duvpar på en bro .. där jag gick över ..  så kom en cyklist  .. då blev dom rädda ..
Då flög dom ut på utsidan av broräcket och satte sig  .. då var dom tre .. 
eller mera på brospannet satte dom sig ..

ETT kalt träd såg jag där utmed å-kanten   
PÅ ett annat ställe är en list vid å-kanten .. många söta rosa rosor är det där..

Där vid rosorna .. där vid sidan om där var det en trappa ner till ån .. KONSTIGT att jag inte har tänkt på den förut .. så många gånger som jag gått där..

Så efter en stund gick jag till KARIN bara för att prata lite .. Kaffe hade jag ju druckit med barnbarnet .. så det blev bara lite prat ..
MEN jag satt på huk .. när hon öppnade .. VAD gör du sa hon .. JO jag fotar denna .. sa jag

NÅGON sorts nattfjäril satt på deras postlåda..
HON gillade den inte.. jag petade på den .. men den var väldigt seg ..
FEL tid för den .. skulle jag tro ..

GOD NATT NU alla vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar