tisdag 16 juli 2013

16 juli .. FLYTTBESTYR

OJ oj säger jag bara ..


ATT flytta .. ÄR jobbigt .. packa .. packa .. åter packa ..
OM det är så att jag inte är här på ett tag .. så vet ni vad det beror på ..
FLYTTEN tar tid och ork..
JAG med min fibromyalgi .. måste ju ta lite i taget .. Inte så lätt det heller ..
JAG vill  ju göra en del saker färdigt .. liksom den etappen av det jag ska packa .. men det går inte .. kroppen säger ifrån ..
Igår rensade jag lite blommor .. både inne och på balkongen .. SÅ nu står en fin bukett med LUKTÄRTOR på bordet..
resten av denna kruka är i en sopsäck ..

Liksom denna ALOEVERA .. synd .. på sitt sätt .. men den hade blivit så stor .. och fått slagsida ..  och så får jag ju inte samma plats sedan att ställa blommor på ..
DENNA stog på en bänk i köket.

ALOEVERAN  stog där i hörnan på bänken .. innan det för ett par år sedan på köksbordet .. men den blev för stor där .. DENNA bänk var full med saker förut ..  i morse .. med andra blommor .. en radio .. konstgjorda växter på väggen .. ett CD-ställ med massa musik .. Vet inte om jag kan använda denna bänk sedan .. kan jag inte använda mitt HÖRNDATABORD .. så ska detta bli databord.. Men tror att mitt nuvarande funkar ..

Saker som ska till Loppisen .. men dom har semester nu .. och det blir säkert mera..
BÖCKER finns det i massor..
HAR man bott med en man med ZOOINTRESSE i 30 år så samlas det en del ..
MYCKET FAKTABÖCKER ..

DET här är lite andra böcker..


En sopsäck .. med garner .. som är sorterade i olika små soppåsar .. men allt fick inte rum där .. så det finns några påsar till .. + en plåttunna  .. som är en fodertunna för hund .. den tog jag till när mina katter lekte med mitt garn ..
ALLA SÄTT ÄR BRA UTOM DOM DÅLIGA .. sägs det ..

JA ni go vänner .. FLYTTA .. ska bli kul .. men jag vill inte ha detta JOBB ..  INGEN annan gör det .. så jag måste .. dels för att spara pengar .. och veta vad sakerna är .. FLYTTEN kostar pengar ändå .. så få se om jag går back ..

NEJ DÅ .. så farligt tror jag inte det ska vara .. men inte långt ifrån ..

JA DÅ SÄGER jag hej svej för i dag .. få se när jag återkommer ..
SÅ   nu vet ni .. om det dröjer .. det är flyttens fel kan jag väl säga då

Peppar peppar .. i dag fungerade allt som vanligt.. som det ska ..

HEJ SVEJS  .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar