söndag 27 november 2016

1 ADVENT

I går kväll tände jag upp mina adventsstjärnor

I dag tände jag första levande ljuset 
 Första advent .. nu är första ljuset tänt

SKULLE ha varit iväg och postat ett brev i grannhuset ..
DET bor en bekant där 91 år fyllde han för några dagar sedan
MEN ringde till han  .. Så han vet att det skulle komma brev en dag
Jag går ju inte ut alla dagar
I dag var jag mer eller mindre tvungen
VAR till COOP
Skulle ha lite mat och jag hade en 10%-kupong där
SÅ jag traskar i väg i det FÖR DAGEN TRISTA BLÅSIGA vädret
MEN sol var det .. så då var det ganska så ok .. men fy vad det blåste
När jag kom dit så frågade jag om det  gick att anmäla mig för att få SCANNA
Jo det gick bra .. och se det blev klart på en gång

JAG köpte tre lotter.. lite roligt måste man få ha ibland


Så går jag runt där inne i butiken .. handlar inte så ofta 
för utan  scannern är det jobbigt när jag kommer till KASSAN och ska köa
DET är bara så jobbigt  .. min höft gillar inte att stå still
ALLTSÅ .. det blir lite snurrande där inne
 
BÖRJADE med att hälsa på denna tystlåtna man
 Så handlar jag det jag ska .. men i mejerikylen  hittar jag inte rödbetsjosen
NU finns det tydligen ingen som har den
STRUNT samma .. men det var nåt ämne i den som skulle vara bra för oss med FIBROMYALGI .. och har dryckit den ett tag
FINNS på glasflaskor  .. men vad då .. bära hem det .. nej .. därför gillade jag KIVIKs juice
eller provivas  .. ,, men får vara utan den .. kan om jag vill  juica själv  
ska testa nån gång
 
KOM till renlandet .. eller var hade jag hamnat
NEJ då .. men trevligt .. och i år var det en kalv som diade
Fint träd med massor av rönnbär kvar på
på min hemväg var det
Hemma med allt .. det blev lite av varje
BLEV lite där också
 HADE just plockat upp alla sakerna .. och fixat kaffe och smörgas
KOMMER in i rummet ...  OJ OJ OJ vilket snöväder det var
Då kan man säg .. JAG HADE TUR MED VÄDRET
 Så fikat och vilar ..  kollar ut på snön
Som lugnar ner sig efter en stund och solen kommer fram
MEN NU .. 15,52  är det mörkt ute och 1 +grad
MORGONVÄDRET
Slingorna på balkongen kom upp i går
 
 och i hallen
Och den gaska så gamla ljusstaken
ARVEGODS efter min sambo .. som nu varit borta i 10 år
och den fanns när vi träffades 1981
35 år är den .. hur länge han hade haft den vet jag inte
Bytte till lågenergilampor för ett par år sedan
 DET var dagens första advent
HA DET SÅ BRA
HEJ SVEJS

 

2 kommentarer: