lördag 12 november 2016

Skogspromenad

Det blev ju fint väder i dag
Så jag tog en promenad .. då var det 5 + drygt på solsidan
OCH så skulle Ulla ha ett brev med kort som jag tog på hennes födelsedag i onsdag
Så jag tar på mig ytterkläderna .. men lämnar väskan hemma
SLIPPER konka på den .. när jag bara ska promenera 
Sagt och gjort .. jag kliver iväg
Vaknade bra tid i morse .. 08,58  sol o moln
12,20 går jag ut genom porten

 
Kollar på huset och skuggorna
 
Tittar upp mot himlen  och så går jag iväg mot Brandkärrsvägen
 12,27 .. busshållplatsen mittemot lekskolan som är där ..  EN tappad tröst
12,33 varit uppe hos ULLA med ett brev  .. Kort från hennes födelsedag .. 
det finns några träd utanför .. löven ramlar sent
12,37 nu går jag genom skogen .. går in mitt för Ica
12,39 .. traskar uppåt en bit ..  har svängt av från stigen
 12,39 kollar in mot skogen som jag går i .. ser vägen åt andra hållet
12,40  . gått en kort bit till .. svänger in mot RASTPLATSEN som är där
12,41 ,, det brukar vara lekisbarn där ibland
 
12,45 .. blev lite utskälld av en STOR Sankt Sanktbernhardshund .. men bara lite .. 
kom på ..  FEL skog var jag i 

12,46   värmetornet är det mitt för OK Q8   ..  men det kortet blev mörkt
 12,49 .. framme vid gatan .. genomfart genom hela Brandkärr .. skorstenen från ett annat håll
 12,51 .. nu gått över gatan .. samma väg som jag går från ICA  .. men svänger upp i skogen nu  .. nästan meddetsamma .. rätt skog är jag i nu

12,52 ..  vänder mig mot därifrån jag kom  ..  HSB-husen som nyss fått nya fönster  ..
Gatan går där ute  .. till vänster .. rakt ner min gångväg från Ica
12, 54  .. stod bara och gjorde ett lite hopp från en väldigt låg sten  .. mina spår 

12,55 .. där var ett rådjursspår .. kan vara den som jag såg från Köksfönstret tidigare
 
 12,55 .. där var det två spår ..
 
12,57 Hemma
 13,03   hemma nu  .. och stängt av Ica;s  gåappen .. lite kul att se vägen hur jag går
 gick ut via bakvägen = innergården ..    gick in via framsidan
trevlig promenad blev det .. även om jag gick fel .. för jag tänkte fel dunge .. men trevligt ändå
JA ha då var denna dagens snart slut  ..  mörkret börjar falla
0-gradigt ute nu  .. när klockan är 16,08
Skrivit här .. lagt in bilder  .. DET tar sin lilla tid 
MEN lite fuska blev det i dag
Kopierat från FACEBOOK all text ..
FÖR jag lade in alla bilderna där   .. en del läser där andra läser här 
NU ska jag länka till NYA KATTSAJTEN  .. för där är det några som läser 
Jag hade skrivit tiden  ..  så jag testade att kopiera  ..
OCH se det gick bra    slapp skriva om allt .. 
IBLAND kan man göra det lite enkelt för sig  ..

HEJ SVEJS alla goa vänner 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar