torsdag 10 november 2016

Snöväder

Både sol och blåst och snö och kyla och +grader
Undrar vad vår HERRE har pysslat med i dag

Dagens väder på förmiddagen
OCH senare denna dag  .. en skata vid rutschbanan
På  kvällen .. nja lite fel .. 15,30    dom trevliga molnen till v längst ner
I går var jag på 81-årskalas  .. detta är gångvägen hem med en extra sväng
Utsikt från hennes balkong .. från våning 5 
BRANDKÄRRS egen skidbacke
 Utsikten från hennes köksfönster 
ICA ligger där borta till höger
 
GOD köpetårta fick vi
En av buketterna hon fick  .. förresten medans  jag  var kvar var det bara den
Jag gav min egenhändigt gjorda almanacka .. och hon blir lika glad varje år
Flaggan är bordsdekoration .. som kom med så fint där
Framsidan och ett av bladen när jag höll på med att fixa till den
I buketten var det veteax färgat i rosa  .. så fint buketten var
MIN amaryllis den växer för varje dag 
Gatlyktan utanför sovrumsfönstret  i dag vid 15,30 torsdag 10 november
TYCKTE det var många som kollat i går när det var 37
MEN i dag oj oj säger jag bara ..
UNDRAR hur många som varit och KOLLAT flera gånger

Roligt tycker jag att det är  ..
Som ensam pensionär 
som gillar att sitta här
vid min dator 
och skriva om det som är
som händer i mitt dagliga liv
ATT det är någon eller flera som gillar det jag gör
det sporrar mig 
att skriva mera 
och detta är ett stort intresse jag har 
Virka till katterna som sedan runt far
eller fota allt som sker 
då blir det bilder fler
som ni ser
KUL kul snart är det jul
då ska mössen vara hos  katthemmen
snart är slutklämmen
bara två möss kvar att virka
sedan ska jag lirka 
med vadden och myntan så det blir
 runda små kattmöss eller grisar små
 Som sedan till katthemmen slipper gå
för med posten dom ska fara till katterna 
dom rara
TACK för i dag
HEJ SVEJS
 

2 kommentarer:

  1. Hejsan !
    Underbara möss du virkar, med dina klinka fingrar. Vackra bilder som jag njuter utav och drömmer mig bort, god kaka som får det att vattnas i munnen! Vacker blomma som strålar så fint! Dessa möss till katthemmet kommer med påmpa o ståt! Kram Kram :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK o tack Hillevi
      för dina fina kommentarer .. KRAMISAR till dig

      Radera