söndag 20 november 2016

Tårtkalas

och lite annat
DET blev en lång dag i går ... MEN SÅ TREVLIG
Gick till ICA först för att se om den kommit .. men nej
Växlade lite pengar .. så gick jag till ULLA var där 10.10
Så mot MALMKÖPING
DAGEN började med  sol och moln ..  08,38   SÅG det ut så här
BRA att det inte regnade när jag skulle gå 20 minuter till Ulla .. 
Väntade en liten stund .. en pippi under ett bord
Så for vi iväg mot vårat mål ..
Lotteribordet  .. vinster som är skänkta
JAG och några till hjälptes åt att ställa om borden så det blev 
TVÅ LÅNGBORD
35 personer var vi
Smörgåstårtan var beställd  .. 2½ kan man väl kalla det
..  + en mindre  ..
Men det var inte dags än att äta 
FÖRST  efter att vi fixat till det så blev det en kort paus
SÅ började folket att komma
Så satte sig alla vid dom dukade borden
OCH det blev en hel del mingel
MEN trevligt
MEN MITT HUVUD började  må dåligt av allt surrande
DET blir jobbigt när man har hörapparater  .. i detta sorl och ändå hör  lite dåligt
DOm hjälper en del men inte för allt  .. ljudet blir jobbigt ibland
Musikanterna som spelade  folkmusik .. gånglåtar mm
Dom började  denna trevliga dag
 Så efter det var det en tjej som berättade om 
HÄRJEDALSRESAN som dom flesta varit med på
4 dagars bussresa i  somrar .. jag var inte med 
men tror det var i augusti dom var där 
Ann-Mari berättade så trevligt om allt dom varit med om
DET kändes nästan som jag var med .. fast jag inte var det  ..
efter det blev det tårtkalaset 
efter tårtan  blev det bildvisning med datorns hjälp
DÅ var jag med  .. kändes det som  .. för då berättade en annan tjej om resan
och alla som var med fyllde i när hon inte kom på vad bilden föreställde eller vilken rastplats det var .. INTE lätt att komma ihåg allt
Ett av korten som jag tog kort på  ..  det blev ju bra fast det var på den stora vita duken 
DEN där blev lite sämre  ..  databilder  kallas det ju
Men jag kände igen nästan alla personerna som var med
ULLA som körde oss i går till Malmköping 
 och en äldre bekant sedan ungdomen .. oj vi blir alla äldre
Lottköp blev det också
efter bildvisningen blev det kaffe .. efter att jag och ett par till plockat ut alla faten
efter tårtkäket .. vilken god smörgåstårta det var ..    båda var lika goda
SÅ efter kaffet med hembakade kärleksmums blev det lotteridragning
Jag vann inte i går
men Birgit som sitter där med sina lotter vann ett ljus i ett fint glas
 ALLA tyckte tårtan var så god
JA ja .. så blev det hemfärd för alla utom vi som skulle plocka åter alla borden 
KRAMKALAS blev det både här o där
MÅNGA av oss ses ju bara på någon resa eller på något annat SBU-MÖTE
DET blev lugnt i lokalen
men man hörde bord och stolar flyttas 
I köket var det diskning  för hand och i en liten maskin
JAG hade plockade bort alla dukarna .. dom skulle kastas ..
för det blir en del spill .. trots att det är vuxna personer vid borden
Så äntligen blev det dags att fara hemåt i mörkret
klockan var 17.30 
Vi for iväg  .. 4 personer i bilen 1 timme tar resan
Vi var väl ungefär ½-vägs då ULLA stannar
 för på vägen är det flera hjortar  .. och på båda sidor om vägen är det också hjortar
DOM var väl på väg över .. 10-talet var det .. en stor maffig tjur såg jag vid vägkanten
TACK och lov att HON KÖRDE så sakta  som hon gjorde
och såg dom i tid  ..
FÖR att få in en hel hjortskara i bilen hade inte varit roligt 
MEN alldeles för mörkt att fota 
 Så inne i NYKÖPING .. släpper vi av person nummer 1  .. så nästan hemma går jag av 
SÅ åker Ulla den sista biten där dom två sista går av 
DOM bor i portarna bredvid varandra
MEN det känns i min kropp i dag att det var HELDAG med en del att göra
MEN SÅ ROLIGT DET VAR
TREVLIGT .. TOPPENKUL att träffas så där
ÄR denna förening som vi är med i
eller BLÅBANDSFÖRENINGEN
 Blå Bandet heter vår tidning
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
DET var detta jag skulle se om det kommit
TIDNINGEN SUCCÈ   .. men anade det  .. den ska komma på söndagarna
men jag får ingen reklam .. så jag får hämta den på ICA  .. 
Jag vill inte ha REKLAM   .. det kommer så mycket med tidningarna   .. så det räcker
 .. denna artikel är med där .. om mina kattmöss

HEJ SVEJS ... NU är jag ännu tröttare i kroppen
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar