onsdag 30 november 2016

Sista NOVEMBER

Soligt men lite blåsigt  + - 0 är det ..

 
DAGENS väder vid 9-tiden

I går
 
Kom årets första JULKORT  .. ett tack för en av sändningarna med kattmössen
REDAN på g med påsksändningen
DESSA två kom till i går kväll framför tv-en  .. som vanligt virkar jag där på kvällarna mest
I går kom dörrkransen på plats 
DET blev PANNKAKA i går  .. inte vilken som helst
JAG har nästan aldrig mjölk hemma .. inte i går heller  
MEN torrmjölk .. tog det .. för jag var pannkakssugen
5 dl fixade jag till  .. så 2 ägg .. så det som var lite UDDA
JAG tog av det GLUTENFRIA MJÖLET .. det blev ju en del över när jag bakade 
förra året till 70-årsdagen  .. hade ju ett par gäster då som skulle ha det
OCH 2½ dl glutenfritt mjöl och lite salt .. Så vispade jag ihop min pannkakssmet
HUR kulle det gå att grädda dessa .. DEN första blev lite i tunnaste laget
MEN oj så lätt-gräddade dom blev .. SÅ det ska jag göra flera ggr
OCH så goda  .. med lite körsbärssylt  
MAN TAGER VAD MAN HAVER ... SA .. KAJSA VARG 
SÅ gör jag ibland
Så blev det kväll på den dagen
Tisdagskväll
I MORGON är det JULMÅNADEN
DECEMBER
HEJ SVEJS FÖR I DAG .. eller nu .. stadsbesök i dag
HEJ SVEJS
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar