måndag 7 november 2016

MÅNDAG


Började snöigt
Ja se det snöar .. ja se det snöar .. det var väl roligt hurra ..
NÄ inte alls
  Men det är väl inte annat att vänta .. snön är väl ok  .. MEN BLÅSTEN .. fy attan

Nån timme senare var jag ute på balkongen och fotade denna kråka som vände ryggen till
DEN vände lite på sig ..
UNDRAR om den frös lika mycket som jag  .. för fy attan så råkallt det var 
IN fortare än jag kom ut .. nä måste ju fota kråkan först
SÅG den från balkongdörren  .. smög ut .. jo den var kvar men hade vänt på sig
Var ute ytterligare en stund senare .. då jag såg detta .. bara lite då från balkongdörren
FY lika ruggigt ute nu  .. men varför gör man så här  .. tar ett cykelhjul och kastar
upp i en häck  .. undrar var cykeln är ..
 Så lite pysseljobb i dag eller  ska jag kalla det arbete
Bytt bilderna i en almanacka   .. i går fixade jag till dagarna
MEN det gick smidigt .. Kopierade över från en annan till denna 
DET var ju smidigt  .. då kunde jag spara den första .. ANNARS om åren byter jag bilderna
Men nu   kom jag på .. att kopiera .. så smidigt det var
JA ja det tar sin lilla tid att komma på vissa saker
FRAMSIDAN är fixad  och ett blad syns lite
Så hålslagningen pågår .. sedan ska spiralen på .. med samma maskin
KLART  ..
Hörde ett evigt surrande ute 
DET var en av jobbarna som sög löv  .. vilken smidig maskin dom har
 MERA sol och mindre moln nu 
KLOCKAN är 14,32 denna måndag som började med snö
Men lite minus är det ute  .. -2,1 nyss
Lite nya kattmöss blev det i går em och på kvällen
OCH så
DAGENS SN
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar