tisdag 8 november 2016

Tisdag

Mera snö
 DET har snöat i natt
Trevligt med snön  .. om det sedan får vara i lagom mängd
Just nu kan det få komma några cm till

minus 3.3 var det i morse .. NU kl, 11,00 är det -0,3
DET kommer ner lite pudersnö
Framsidan  .. det syns var bilarna stod i natt  .. och att det snöat lite efter att en del har åkt
DET var lite ljust bland molnen tidigare
ÅTER lite ljusare ute nu
EN stackars skadad svan fick  skjutas då den var för svårt skadad
DEN blödde från benen .. enligt tidningen
DEN kraschlandade  mitt i stan i går em .. vid 3-tiden
SÅ fick dom upp den på trottoaren .. för innan var det trafikstopp 
då den var mitt på gatan
SÅ kom en viltvårdare och så motade dom den ner mot ån en bit .. där den fick
Skjutas .. så den inte var mitt  bland för mycket folk just då .. klockan var då vid 4-tiden
enligt tidningen SN
TRÅKIGT
MEN det var nog det bästa som skedde .. för annars hade den kunnat lagt sig och dött
i sin ensamhet  och lidit .. TRIST när det blir så där
MEN det är naturens baksida
BILDEN lånade jag från tidningen SN


 SNÖ sent i går kväll i lampans sken
DET snöade i går kväll  ..


 I går var det lite mera pyssel än almanackan
EN servett-ask .. kallar jag det för
DEN tomma är av vanligt papper till skrivaren .. lite fotopapper
och häftad ihop med häftklammer
Så kom jag på .. hade en kartong i grovköket .. som det varit kakor i från ICA
den fixade jag till .. tog  fram hålslagaren till almanackorna
DEN kan slå  hål i kartong som inte är för tjockt
 så satte jag ihop den med snöre  .. men det var lite för tjockt
MEN nu vet jag lite mera hur jag ska göra .. för jag vill
ha en  ask till servetterna i köket .. har en i tunnare papper .. som den tomma som är här


 JAG köpte denna hos en tjej som hade allt man kan tänka sig för att göra askar 
KORT och smycken mm .. 
det blir 4-kantiga hål ..
DEN butiken finns bara via nätet nu .. kommer inte på vad den heter just nu

PÅ TV   på kanal 4  ..   i dag bara om USA valet
JAG ska snart gå till ICA .. håret ska torka först då det är tvättat för en stund sedan
I kylskåpet är det nästan bara SLUT KVAR
Ägg .. pålägg  .. så bröd .. mm och frukt .. tomater
IBLAND tar det slut  .. det blir så när jag inte mår som bäst
och vädret är dåligt  .. då blir det slut på en del
PEPPAR PEPPAR
JUST nu är jag nöjd med livet och jag mår riktigt bra
HA DET SÅ BRA ALLA NI DÄRUTE I DATARYMDEN
HEJ SVEJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar