söndag 13 november 2016

Söndag

DEN började soligt 
 09,11 då var det fint väder ..
MEN NU
12,04 ..  Molnigt och snålblåst
23,44  ... i går kväll   såg man att månen var större än vanligt ..  
Satt uppe och såg på MIN nya kanal
TIVO-TV hade uppdaterats .. den gör det ibland  .. bara så där
För snart en vecka sedan  .. tror jag 
DÅ var det med en kanal som heter BBC Earth 
OCH det är mycket  DJUR och NATUR-program  där
I går kväll var det med David ATTENBOROUGH ..  Så då blev jag sittandes där
OCH virkade lite samtidigt  .. det blev två rosa kattgrisar
Och nu en tredje på g  ..  virkar lite då och då 
DOM röda kom också till i går  .. men tidigare på fm
MELLAN  frukosten och min promenad som var då 
SKÖNT att jag tog den då .. för i dag   vill jag inte stick näsan utanför dörren
RÄCKER med  snabbtitt ut från balkongen  .. buuuuuuuuuurr
OCH nu var det inget bra på tv  .. kollade  .. jo han är där nu kl,12,00 
DAVID  med sina program 
MEN repriser från i går kväll
Gör inget såg inte allt då MEN NATUREN  är GRYM
JUST som jag kollade lite nyss .. så kom denna pippi .. trodde det var ägaren
MEN en dum sak .. som ville ha innehållet i ägget
MEN stackars honan kom och lade sig och ruvade på det sönderhackade ägget
 SOM sagt  .. NATUREN är GRYM
MIN fina amaryllis som jag fick i födelsedagspresent för tre veckor sedan
DEN blommar så fint nu .. TACK MARTIN mitt barnbarn
OCH FLICKVÄNNEN REBECKA för den presenten 
DEN såg jag  .. och hann ta ett kort  .. flera balkonger bort från min
och på våning 4  .. JAG har bra zoom 
SKULLE beskära kortet lite  .. men då blir det fel  .. just med denna bilden
09,53   varit uppe  snart en timme då .. kollar ut
NU börjar molnen komma och skuggorna dom minskar lite
DEN svarta pricken är en fågel som flyger

JA det var denna förmiddag med lite till .. 12,36 har klockan blivit nu
 HEJ svejs för nu
SKA nog ta en fika  .. tror jag  ..
HEJ DÅ
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar