lördag 26 november 2016

Blåser

SOM bara den i dag
MEN solen är framme .. lördag är det
Molnen vandrar .. dubbla skikt är det klockan 09,00
 Adventspyssel är det ..
NU är kulan som jag fick av vännen förra året på plats med ny "fot"
En liten  glasskål .. så fick en lite tomte bo där också
DEN SKA hänga .. men det är ju bara jobbigt med det .. och STJÄRNORNA finns  ju på fot
SÅ varför inte en kula
KAN inte ta alla moln som jag vill ta kort på .. men gillar molnen
MEN i dag BLÅSER det för mycket
I går blev det en tur till City Gross
Väntar på bussen i en sönderslagen busskur .. fattar inte varför  .. detta ofog ska ske
Finns nog snart ingen busskur som är hel 
 Så trist är det
Kommer hem .. lapp på porten
BRA att dom sätter upp så man vet .. en gång förut .. så blev jag orolig  .. 
då var det övning utan att dom talat om det
Så detta med den där SVARTA FREDAGEN
JA JA .. på City Gross var det KNÖKFULLT .. som en del säger
VID LÖSGODISKEN  .. jisses Amalia vad det handlades där 
JAG skulle ha lite cashewnötter  .. men kom knappt fram
SÅ fick jag hjälpa en dam som inte fick ut kvittot .. på sitt godisköp vid vågen
MÅNGA tror jag handlade bara för att det var billigt då
HADE INTE EN TANKE PÅ DET
FÖR jag handlar när orken och lusten finns
MEN HADE OTUR .. det regnade i går
FICK hem en hel del
 Och en hel del ljus  och några hjärtliga dekaler
 DET blev samma väg dit som hem .. med bussen och promenaden inne på City Gross
SÅ det blev lite ny rabatt laddat på Ica-kortet .. trevligt med detta
FÖRENA NYTTA MED NÖJE
 även om jag tog bussen  .. men gick runt där inne i butiken 
Så fick jag gå lite i regnet  .. till och från bussen 
 

SÅ MÅSTE JAG BARA FÅ VISA
VAD min syster har  fixat .. egna små julkulor med ballonger garn och tapetklister
JAG SKA TESTA  .. men inget klister hemma
HITTADE ett recept på nätet .. kanske att jag kokar eget .. socker vatten potatismjöl
INGA GIFTER 
MIN SYSTER är påhittig och gör mycket kul saker
 HEJ SVEJS FÖR I DAG
SKA fixa upp mina adventssaker
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar