tisdag 22 november 2016

SNART

SÄNGDAGS
Inte riktigt än .. klockan är 21,07
BAKOM ryggen är det VECKANS BROTT på tv
VÄRLDENS MEST GRÅTRISTA dag har det varit i dag
 SÅ här har det sett ut hela dagen och blåst  och runt 7 +grader har det varit
 Virkat  ..  löst korsord  .. och bara slöat 
SKULLE varit till ICA  .. men inte hade jag nån lust att gå ut .. 
NÄ ..  ICKE SA NICKE
DAGEN rullade på  .. mörkret inföll
Så skulle jag .. ja vad då  .. jo tvätta av händerna 
INGET VATTEN  .. då var klockan  lite över fyra denna tisdag
SÅ jag tog  fram virknålen  
DEN blev klar .. och 2½ till har det blivit i kväll
MEN eftermiddagen .. eller kvällningen först
SKREV på Nyköping hems hemsida .. c:a en timme till skulle vattnet vara borta
DET kom lite tidigare .. men exakt vet jag inte 
17,14 .. spolade jag rent vid diskbänken .. för fy vad brunt det är när vattnet kommer åter
Hårtvätten fick vara en stund .. för se oj oj .. i badkaret
DET fick spola där en bra stund och även i handfatet
 OJ vad det såg ut i badkaret när vattnet runnit ur
Spolade lite till  .. så senare blev det hårtvätt 
FÖR i morgon ska jag ner på stan  
DÅ ska jag
HJÄLPA-FD-GRANNEN-CHRISTA-ATT-SÄTTA-UPP-SLINGAN-PÅ-BALKONRÄCKET
+ några stjärnor mm
 HON är 89 år .. så ingen klättring där inte
FÖRRESTEN   .. JUST nu är hon väldigt förkyld .. mest hosta kvar nu
SEDAN blir det min egen tur i slutet av veckan med min slinga och stjärnorna
NU EFTER ALLT VAR DET GOTT MED MAT
MUMS var det .. lite wokgrönsaker och gröna ärtor och räkor
MAN TAGER VAD MAN HAVER
ÅRET RUNT kom i dag  .. även HJ
DETTA är varje vecka i ÅR  .. trevligt att läsa
DET DÄR BLEV JU BRA .. ursprungsstorlek ..
INTE testat det förut .. NU går det ju att läsa
HEJ SVEJS för i kväll
Kuckeliku i morgon bittida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar