torsdag 3 november 2016

VÄDRET

Det kan vi väl glömma
OM det vore så enkelt  .. det finns där .. kanske tur det
FÖR det är som det är
VI vill ha sol inte regn  .. men regnet behövs
Snön också .. för alla årstider behövs  .. det har sin  glädje
Morgonhälsning
DEN sämsta bilden jag tagit på länge
MEN se han var borta när jag ville ta en ny .. DET blåses löv i lekparken i dag 
JAG läste en ARTIKEL i går om TORRA ÖGON
OCH var inne på denna sidan
KÄLLMARKSKLINIKEN  heter den .. ligger i KISTA i Stockholm
Men för att läsa via  datorn får inte prickarna vara med .. så då blev det kallmarkaskliniken
Så jag trodde dom låg i Kalmar .. men så var det inte
UTAN i Stockholm KISTA
JAG gjorde ett test och skrev till dom där på sidan
OCH se en knapp timme senare ringde en tjej och vi pratade en lång stund
OM jag vill åka dit så kostar första BESÖKET 1200:- 
DET var överkomligt .. 
då undersöker dom allt som kan tänkas ha med mina bekymmer att göra 
KAN vara värt att ÅKA DIT .. för här hemma får jag inte den hjälpen jag vill ha
SKA börja med att köpa en  ögondroppe hos OPTIKERN som heter
HYLOGEN
Och så köpa OMEGA 3  .. det ska vara bra
 DOM här ska jag testa .. var annons där  också i samband med alla andra ögonbekymmer
OCH e-vitaminer ska tydligen vara bra  .. men jag ska nog bara ta en sak i taget innan
JAG har pratat mer med någon som vet 
NI SOM VILL LÄSA hela artikeln  .. KÖP HEMMETS JOURNAL   45/46 
DET var dubbelnummer den här veckan
DÄR är den  .. den kom i tisdags i min brevlåda .. SOM morgontidning

NU har han flyttat på sig  1½ timme senare
HEJ SVEJS

2 kommentarer:

  1. Hejsan ! Så bra när man kan få hjälp på detta sätt med sina ögon. Kanske ska gå in o läsa lite , senare. Ha en mysig Lördag , , Allahelgonsafton. :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA och om det är så enkelt som droppar från en optiker .. Då kan jag känna att varför .. kan inte doktorerna skriva ut .. dom vet nog att det finns .. KRAMISAR

      Radera