tisdag 1 november 2016

NY månad

Ja nu är det november
I natt har det regnat och regnat och regnat och regnat
JA det har regnat hela natten och nu på denna förmiddag också  
Tisdag morgon  .. sovrumsfönstret
 
Så här såg det ut i natt .. KUNDE inte sova då  
DET slog på fönstret 
Just som jag skulle lägga mig igen efter ett TOABESÖK
då kom SN och den hade sällskap i dag
MED HJ
Så lite läsa blev det i natt  .. NJA ögnade igenom SN så kröp jag ner i sängen igen
DETTA regnande gör mig på dåligt humör
ELLER SUR  .. NJA .. det är bara att ta det som det är
FÖR se HAR VÅR HERRE BESTÄMT att det ska regna
SÅ får man gilla läget ocke man vill eller inte
Balkongräcket med sina vattenstänk
MEN BRA VIRKVÄDER är det
3 av dessa kom till i går + några lurviga som jag inte fotat än
 Dom hann  få bort löven på framsidan  med sin trevliga dammsugare
Så bra maskiner det finns nu
Dålig bild .. men en ekorre är det  .. den är där vid bänken som är på första bilden i dag
Så såg det ut på framsidan innan dom sugit bort löven
En talgoxe som hittat något vid rundeln  mitt för balkongen
En skata kom fram också
 
och en kråka
DET finns lite fåglar och djur att beskåda även så här mitt i stan
Även sett harar som skuttat omkring
MEST är det småfåglar som håller till i häcken nedanför balkongen på andra sidan gångvägen
 
DET var fint väder i går
MEN i dag REGN och åter regn
HA det så bra ändå
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar