torsdag 17 november 2016

Postat kattmössen + lite annat

DET BLEV en lång stadspromenad i går

OJ oj vad jag gick i går  
JAG började med att gå till ICA och postade en massa kattmöss 
 Först packade jag dom dagen innan ..  sorterade så det blev 25  i varje paket

 SÅ blev det till ett katthem ..   DET blev 6 olika paket

DÄR är dom innan jag stoppade i mössen
SÅ gick jag iväg  .. NÄR jag kom runt knuten på HUSET  .. DÅ flög det iväg MINST
10 KRÅKOR
DET var nåt som låg där på marken som dom åt av
JAG väntade lite .. men dom flög upp i skogsdungen där
OCH ville inte komma mer till det där dom åt    som var där i kanten
OCH jag var ju tvungen att gå till ICA och posta mina brev
 JAG väntade  en kort stund innan bussen kom .. detta var nästa hållplats efter ICA
SÅ far jag med bussen genom HELA STAN ända ner till terminalen
FRAMME snart .. tryckt  .. då talar skärmen om det
OCH vart den ska sedan
DETTA är nytt sedan 1 oktober .. VARFÖR jag var ända så lång ner på stan
BERODDE på att jag skulle ladda mitt  busskort
JAG försökte ladda det via datorn  .. det kan man  ..  MEN SE ..
DÅ måste man ha sin bank KOPPLADE så man kan göra UTLANDSKÖP
OCH det har jag inte  .. NYSS bytt bank .. 
FÖRSÖKTE fixa det  .. men se det var så krångligt så det fick vara då
OCH så skulle dom ha 100:- .. nej fy  för att  göra detta köp
DÅ UNDRAR JAG  .. varför ska dom ha sitt SÄTE I ESTLAND 
VI bor ju I SVERIGE    ..........        JA JA så kan det vara
Så går jag först till en  optiker .. och träffade min fd optiker
INGET köp där  ..  skulle köpa nya solglasögon
 SÅ går jag  in på  ÅHLÉNS .. handlade för mitt presentkort  .. fick lägga till lite
TVÅ  tunnare fin-tröjor blev det
ALLT jag handlade  i går  .. + lite bröd på ICA i stan innan jag tog bussen hem
DÅ hade jag varit och fikat hos Karin o Lasse  och lämnat lite bilder och tidningar där
Varit till en annan optiker
 DÄR blev det ögondroppar och solglasögonen
SÅ  fick jag gå en lite bit tillbaka .. för jag skulle ju ha detta REFLEX-GARN
Det syns nästa hur det  reflekterar i ljuset från lampan
SKA sticka muddar eller pulsvärmare .. använder det utanpå vantarna när det blir kallt
eller bara dom   .. bra för jag fotar ju mycket och går med kameran i handen
 SÅ var jag upp en snabbvisit till min fd granne som var förkyld..
Efter att allt annat var klart  
SKA dit och hjälpa henne med slingan till balkongen nästa vecka
Så ÄNTLIGEN efter 4½ timme var jag hemma
 DÅ var jag sur  eller lite arg
 FÖR jag hade väntat på bussen  .. där jag brukar ta den mot hemmet från FK
 




MEN se JAG fick gå  .. ELLER jag gjorde det  .. för se  BUSSEN var överfull
MER än överfull  .. ATT DOM FÅR TA IN SÅ MÅNGA  fattar jag inte
HAN öppnade inte ens framdörren utan pekade på bakdörren  .. NEJ FY
Så dom betalade inte ens  .. FY så kan det ju inte få vara
SÅ i ilskan gick jag hem .. det tar  nästan 20 minuter
 Vädret var okej men lite disigt
Jag kan inte stå i en buss som  skumpar hit och dit med alla dessa FARTHINDER
som finns på en av gatorna på väg hem .. hopp och hopp där
OCH vissa av dessa killar SAKTAR inte ner tillräckligt  så det blir ju världens hopp
FLERA gånger  .. då klarar inte jag att stå  .. och med två kassar

SÅ i går kväll fanns det en JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTETRÖTT person
HÄR HEMMA som lade sig ovanligt tidigt för att vara jag
SOMNADE nästan direkt .. sov till 08.35
HADE småsneglat lite på klockan några gånger innan .. men nej lite till
INTE gå upp nu  .. men se det blev så .. för det  liksom trängde på .. som man brukar säg
UT på toa  .. kolla vädret  .. lite sol   på baksidan  .. innergården sol och fint
DAGENS väder vid 10-tiden
OCH det är många som kollar vad jag skriver .. eller bara kollar mina bilder
BÅDE ock kanske  ..
HEJ SVEJS
 DET KÄNNS i kroppen att det var en extra lång stadstur i går 
 MEN SÅ NÖJD att jag fick allt detta fixat 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar