fredag 4 november 2016

Kylig fredag

OCH dimmigt var det och är fortfarande kl, är nu 11,15
Dagens dimmiga bild  
I går for den där lilla  på axeln fram och sa .. ÅK till stan
 Och se jag gjorde det  .. HÄR är min kringelkrokiga väg ..  jag gick eller åkte buss
FÖR jag tog bussen ner till stan och sedan hem 
LITE kul med den där ICA-APPEN .. HÄLSOAPPEN
JAG pratade ju med den där KÄLLMARKSKLINIKEN i går nej .. i onsdags
Då fick jag tips om att jag skulle köpa  
 
Hylogel  för mina torra ögon  .. och det är bara optikern som säljer det
DET andra ögonservetter att torka rent med  .. det fanns på apoteket
SÅ OMEGA 3 skulle vara bra
HADE lite tur .. då LIFE  hade extrapris på en sort
DET blev lite annat med hem också   .. från ICA
Så när jag var hemma blev det ..
MUMS med fika och smörgåsar  .. när jag var hemma
och muddarna gick åt i kylan .. la dom där när jag kom in
och plockade upp alla sakerna  .. V6 köpt på apoteket och läkerolen 
 
Jag gick förbi vid ÅN  ..  för jag tänkte besöka min dotter på jobbet
FÖRST förbi Den fina blodlönnen och SPARBANKSHUSET .. 
där jag svängde ner utmed ån en bit
Ett av träden där hade delat på sig och det växte fina svampar på det
Och så kom änderna upp ur vattnet  .. men se jag hade ingen mat
MIN dotter ser ån .. men inte just denna delen .. men nästan
SÅ gick jag några steg och över gatan .. in till henne en kort stund
och sa vad jag hade handlat  .. HON och mannen äter OMEGA 3 som jag ska börja ta
JAG ringde ett samtal  .. men det blev inget fikabröd handlat 
FÖR KARIN o LASSE hade besök av barn och barnbarn .. 
SÅ jag lämnade tidningarna där och fick en lite kopp kaffe och en bulle 
BARNBARNET KÖR TÅG  ..  OCH var nu hemma på besök
och hälsade på mormor och morfar  .. DÄR var detta HUSDJUR
Men se den fick hjälp av mig att komma ut
DOM vågade inte ta den  ..  TROLIGEN kom den fram ur någon springa vid fönstret
 i går när det var FÖNSTERTVÄTTARHJÄLP  ..
Så var den på deras balkongbord .. ville inte vara i LJUNGEN som var där
Så den badade i lite vatten som var där på bordet  
JAG flyttade på den  .. men se den  liksom simmade ner i vattnet igen 
TÖRSTIG kanske
Det har blåst löv nu några dagar  .. I går kom stora maskinen fram 
Frostig vattenpöl utanför under balkongen
OCH dagens frukost  .. där blev det lite avbrott i dag
MEN vad då  .. SYSTER BARBRO ringde och pratade  och sa att nu
FANNS DÖDSANNONSEN i VADSTENA MOTALA tidning
PAPPA gick bort för snart 2 år sedan   p1 år
NU gick hans sambo bort 94 år så jag ville  hämta hem annonsen
OCH SE SÅ SMIDIG DAGENS TEKNIK är
LITE KNAPPTRYCK och så har man det man vill
FÖRR skulle man kanske köpa en tidning .. sedan sända brev 
DET tog ju flera dagar  .. om man bodde lång ifrån varandra
MEN vi ska inte åka på begravningen .. väglag och  annat som gör det
Lång mellan Nyköping och Motala eller  Katrineholm och Motala
Så åka en omväg hit innan .. nej vi sa ifrån
MEN MAJKEN  .. VILA I FRID  .. och nu får ni ses igen Pappa och du
 
Så var dagens blogg klar för i dag
HEJ DÅ alla vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar