torsdag 21 februari 2013

Kattastrof

HÖLL DET PÅ ATT BLI I GÅR

PRATA OM ATT FÅ HJÄRTAT I HALSGROPEN

FÖR när jag var på väg till stan .. höll en katt på att bli påkörd utanför på gatan där jag bor..
Men som tur var gick det vägen för katten.. UNDRAR vad bilföraren tänkte ..



STACKARS lilla kisse  .. TÄNK om det blivit en katastrof.. bara för att du var på gatan .. där ska inte små kissar gå..
DUMMA matte eller husse som låter dig vara ute ..
MITT I STAN .. inte alls bra

TÄNK jag som bott här vid denna gata i över 30 år.. haft katter i 24 av dom .. OCH dom var innerkatter och mådde jättebra . av det..

PÅ somrarna var dom kopplade vid husvagnen .. PÅ löplina..

KURRE .. han körde fram huvudet när jag kom med halsbandet.. HAN VAR MERA som en hund än en katt ..
ALLA MINA KATTER ÄLSKADE ATT VARA VID HUSVAGNEN   
MAN kan träna en katt att vara inne
SKOTTIS som var 7 månader när han kom till oss .. då var det oss .. HAn lärde sig att  gå i koppel .. UTAN problem.. DÅ var han nästan året .. Då det var dags att åka till husvagnen

NU finns inte mina katter kvar .. INTE husvagnen heller .. DET blev ändrigar i mitt liv..

KATTERNA tog jag bort för 1½ år sedan då Kurre blev väldigt sjuk.. Skottis var lite knasig med magen .. så det blev sällskap .. till HIMLEN DÅ .. nu vilar dom vid min gamla somamrstuga ..
 I SKOGEN DÄR..



HÄR har jag slagit många flugor på en och samma gång ..

DÅ blomman fick jag den 1 -12 -2012 av min grannes dotter för hjälp med flytt av grannen.
I DAG .. NU blommar den blomman .. och växer så det nästan knakar i köket ..

Nyckelpigorna.. är på biblioteket.. en utställning om siffror.. så trevligt vad det att se det ..

Hjärtat .. UNDRAR vad det ska betyda.. såg dom på flera håll i stan ..



Så den söta STORSKARKEN i ån .. då jag nästan är hemma från min promenad i dag ..

DEN tog en timme ungefär .. SKÖNT trots det gråmulna vädret 















 




TVÅ  bilder från BIBLIOTEKET .. dom hör ihop.. men kom i fel ordning här  ..


Här gick jag i går .. BRON där borta över ån.. så på andra sidan tog jag kort..GENOM dom stora fyrkantiga hålen ..

ASK o EBLMA står där vid Å-KANTEN .. mittemot ligger PELELS LUSTHUS.. där det blikar vara sommarkafe. och en hel del jippon av olika slag.. så finns det en gammal handelsbod.. somm museeum där också.. värt ett besök.. om ni kommer på besök till denna staden NYKÖPING ..

MÅSEN sitter högt högt uppe på STORHUSKVARN .. huset där det finns restaurang ocn en del kontor.. TROR jag om jag inte har fel .. RESTAURANGEN finns det vet jag .. där har jag ätit god man ett par gånger ..

HEJ SVEJS FÖR I DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar