tisdag 19 februari 2013

Tisdag 19 feb,

Mulet och lite snöar det .. blåser -1,1 grader

I dag är en sån där dag .. då jag vet varken ut eller in .. vad jag ska göra  ..
LITE ont i halsen fortfarande .. men bara lite

DET blir väl det vanliga  .. datakollande .. facebook kollande där ibland .. Virkning ..
Blommorna har jag vattnat för en stund sedan .. Så dom vanliga andra sysslorna som måste göras ..
Sängen ska fixas till .. disken ska plockas undan .. Tidningen är läst .. frukosten fixad ..
Snart är det dags för 11-kaffet ..

DAGENS CITAT: Bättre ett ärligt nej, än ett falskt ja

DAGENS NAMN: Gabriella och Ella

Vädret .. ja det är lite som det vill .. Se början på detta inlägg

I går fick jag brev från min Syster Barbro .. Hon och Gittan hade varit på
MIN SYSTER KRISTINAS BEGRAVNING den 13 februari
DET var bara 7 personer där.. Men det var fint .. sa dom och lungt.. så kaffe på ett fik i närheten

Jag fick tre  kort därifrån i brevet från min syster ..


Bilden är blek, för den är utskriven på vanligt papper som min syster sände  i brev till mig

DET är konstigt .. man är syskon .. träffas sällan eller nästan inte alls .. MIN syster som nu inte finns .. där var det ingen kontakt .. dom senare åren .. Därför kände jag att jag inte ville åka på begravningen .. MEN mina tankar var där ändå ..

MAMMA som är 88 år kunde inte heller vara där .. men sände en stor blomuppsättning .. DEN som är framför kistan .. Kransen till höger  längst bort är från oss syskon ..

MIN syster som var sjuk med nerverna i så gott som hela hennes liv hade inte många vänner ..

EN son som hade bott som liten hos forterfamilj ..  Så det kan bli ..

DET KÄNNS LITE KONSTIGT ATT SE KISTAN .. MÅNGA TANKAR KOMMER DÅ

VARFÖR BLIR DET SÅ KONSTIGT MED VÅRA LIV IBLAND...


JAG tänder ett ljus för min syster i dag .. och för alla andra som inte finns bland oss

MEN livet går vidare .. ÄVEN om vissa stunder är svåra ..
VILA I FRID SYSTER ANNA KRISTINA


TACK FÖR I DAG  vi hörs en annan dag eller syns kanske jag ska säga här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar