söndag 10 februari 2013

SÖNDAG 10

Mulet är det och blåsigt. och 4 minus..

En vanlig söndag  .. jag virkar .. kollar tv-n  .. inget skönt väder att gå ut i ..
Så det blir en innerdag i dag

Har virkat kattmus nummer 100 i dag ..




Mus nummer 95 - 100 är detta ..

För i år  ..

Nu ska det forsättas att virkas ..
 för nästa leverans blir till påsk ..









I natt var det någon som hade haft roligt med sopkärlen på gården  .. då får man väl vara glad att dom bara har möblerat om ordningen på dom .. och att dom står lite i vägen .. Men den nya gårdskarlen bor inte  i huset så det lär väl få stå så här till i morgon ..












MINA härliga AMARYLLISAR
NU är dom fullt utslagna ..
SNART en månad sedan jag köpte dom billigt på torget .. Jag älskar dessa  blommor..
Skulle kunna ha dom året runt .. MEN då blir det inte lika kul .. DET hör ju JULEN TILL ..
MEN julen varar in till PÅSKA sägs det .. så då kan man väl få njuta lite till nu ..

DAGENS NAMN:  IRIS

DAGENS CITAT: Alla måste få ha rätt att ha fel ..

I dag fortsätter dagen med en slöardag  .. virkning blir det lite .. mellan varven ..
Kanske lite korsord.. så datakoll .. lite dataspel .. så denna dagen den kommer nog att gå ganska fort  .. tv-en står på  .. skidor i dag ..  Så måste jag ha lite mat  .. fikat en gång  ..
KLOCKAN är nu 12,41  denna söndag ...

FÖRUT tittade jag på 7-an .. det handlade om vilda djur .. som var tama .. men som till slut blev vilda och dödade eller skadade sina vårdare svårt .. I DAG handlade det om apor .. sett detta förut.. det är inte trevligt.. MEN detta var för många år sedan .. inte i Sverige ..  I DAG får man inte ha vilda  djur  hemma .. men det förekommor nog ändå på en del håll .. RUGGIGT när det händer tragiska saker .. bara för att folk är oförstående om dessa vilda djurs betende ..
MAN  SKA inta ta hand om vilda djurbarn ..

HEJ SVEJS FÖR I DAG




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar