torsdag 28 februari 2013

Busstur .. mm

Blev det i går..
Första gången på åratals .. men utan bil får man försöka lära sig åka buss ..
DET var faktiskt riktigt trevligt .. MAN såg folket.. hur olika dom är.. och hur dom gör ..
ÅKTE . från ena änden.. nästan .. av stan till ett KÖPCENTRUM i utkanten av stan ..
SKULLE handla KATTMYNTA till mina Virkade KATTMÖSS  .. OCH jag fick tag på det..
INOM en timme var jag hemma igen .. 26 kr. kostade denna busstur .. för jag åkte tillbaks inom en timme .. DET var ju bra ..
Här startade resan


Bussen for genom stan på olika vägar .. tog inte riktigt den väg jag trodde. men det var en trevlig tur..

PÅ hemvägen från PAUL JUNGS HAGE .. i rondellen .. där man väljer om man ska in till stan eller ut på motorvägen .. där såg jag dessa grabbar med en massa balonger .. MAX.s  hamburgerbar ligger där vid sidan innan KÖPCENTRAT .. tror dom skulle dit..
Står MAX på balongerna


Här stannade bussen .. det gick på en man där

MEN han for ut igen .. HAN hade glömt sin käpp .. men den trevliga mörkhyade  föraren .. väntade snällt .. så han fick hämta in den ..
Nästa anhalt var ICA MAXI .. många stopp blev det innan jag var hemma vid

Försäkringskassan .. där jag gick av



DET här kommer att bli min av och påstigning .. om jag ska åka buss .. FÖR att gå 15 minuter till Bussterminalen .. det vara bara för att köpa rabattkortet ..
SOM MAN MÅSTE HA

INGA vanliga pengar .. det var förr det..

Laddade kortet med 200:- fick 50 kr . i rabatt då .. nästan två gratisresor blir det ..

Så nu kan jag detta .. som jag inte gjort på så många år .. DET VAR riktigt trevligt .. SKA man inte handla för tunga saker är det helt OK att ta bussen ...

BILEN .. den är ett minne blott ..

JA, JA, så kan det gå ..

I dag är det strålande sol.. LIKSOM i går.. då var det 8 grader mitt på dagen ..
JAG var genomsvett .. när jag kom hem från bussturen ..


I MORGON är det NY MÅNAD 
MARS.. MARS måne .. JAG KAN LURA DIG TILL SKÅNE ..
DET var en ramsa man körde som barn ..


EN duva på granntaket som solade där denna förmiddag .. 11,07

DET gjorde även grannen .. solade på sin balkong .. SÅG henne från mitt sovrumsfönster .. men det  får ni inget kort på ..
MEN så skönt det såg ut ..



Så 10 nya kattmöss

LURVIGA och vanliga ..











DAGENS NAMN: Maria 

DAGENS CITAT: På sig själv känner man andra

I kväll ska jag på ÅRSMÖTE .. HAR inte bestämt än .. om det blir apostlahästarna elle bussen
TAr 25 minuter att gå .. MEn det är så halkigt på vissa håll ..  Så det blir nog buss .. HEM kanske jag kan få åka bil med någon som är där .. KL, 17,00 börjar mötet ..

HEJ HOPP I GLOPP . SLUT för i dag .. eller för nu .. hej svejs  13,00  är klockan nu ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar