lördag 23 februari 2013

Morgonbestyr



SOM började trist i dag ..

Egentligen en vanlig lördag .. men fick börja med att städa en del av vardagsrummet ..
  FÖR i natt hörde jag en duns.. MEn då ville jag inte gå upp  och kolla var det var .. TRODDE det var ett par små tavlor ,, som ramlat en gång förut ..
MEN ICKE SA NICKE
DET var denna blomma som farit i golvet .. med dunder och brak.. för brak var det .. JA; JA .. hade det låtit mer än det gjorde hade jag väl gått upp .. MEn orkade inte i detta mörker.. som var då.. vred inte ens på huvudet och kollade vad klockan var .. NEJ ..
SÅ vaknade jag som vanligt vid NIO-TIDEN .. ock kollade tavlorna..
NEJ DÅ .. dom hängde där dom skulle vara ..
VAD fick jag se .. BLÄ och åter blä .. denna lördagsmorgon ..

STÄDA .. städa .. 

först sopade jag upp det värsta med sopborsten innan dammsugaren kom fram .. den var redan i köket.. då jag skulle ta den delen i dag.. var tänkt .. för jag kan bara ta en del av lägenheten .. när jag städar ..
  Grämer mig mest över att denna 60-talskruka gick sönder .. MEN blomman .. finns en till i köket.. så få se hur jag gör .. NU ligger den i vägen på köksbänken
  JA så kan det bli ..
  Här skulle den vara .. men nu får den andra vara ensam där..

LITE moln från i går .. fixat till det i PhotoScape ..

 
DAGENS moln .. 9,00

DAGENS NAMN: Torsten och Torum
DAGENS CITAT: Den som gräven en grop åt andra, faller oftast själv där i

  NÄR jag höll på med städningen.. och gick förbi TV-N så var ESTELLE på tv-n .. GRATTIS lilla prinsessa på din 1-årsdag

HEJ SVEJS FÖR I DAG ..

4 kommentarer:

  1. Tråkigt med din blomkruka. Hoppas det inte blev något fult märke i mattan. I kväll skulle jag skriva på min blogg men det gick inte att få in något foto så jag gav upp. Jag blir så less på det. Ha en bra kväll. Kram/Anita

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera