måndag 18 februari 2013

Solig måndag

ÄNTLIGEN lite sol ..

Härliga moln är det på himlen denna morgon .. Då blir man glad även om man har lite ont i halsen ..
OCH missade ett 24-årskalas i går bara för det ..

BAKSIDAN  måndag den 18 februair kl, 9,00


FRAMSIDAN  samma morgon .. samma tid ..

LITE  Stoppade  kattmöss som ska  ner i en post-påse och sedan iväg till
NORRTÄLJE KATTHEM
DESSA är virkade av garner jag fått av en av  bästa medarbetare på detta katthem ..
Alla katter som lämnar katthemmet .. altså som blir addopterade därifrån ..
FÅR en kattmus med sig hem  ..
HAR NI INTE VARIT DÄR .. så rekomenderar jag ett besök .. SÅ TREVLIGT är det där
JAG har varit där TRE gånger  med ett års mellanrum ..
I september har dom sitt årliga STORLOPPIS till förmån för katterna ..
SEDAN har dom en del småloppisar däremellan ..
MEN jag som har 15 mil att åka .. jag får ta denna septemberdag som en utflyktsdag ..

DÅ har jag med mig en massa kattmöss .. så jag sparar då lite porton
MEN nu ska det iväg ett gäng någon dag i veckan .. när jag får lust att gå till ICA-POSTEN

DAGENS CITAT: Att ha ett gott samvete är bästa huvudkudden

DAGENS NAMN: Frida och Fritof

OCH mitt äldsta barnbarn fyller 18 år i dag GRATTIS FREDRIK ..
trist att jag missade smörgåstårtan i går .. men så kan det bli ibland ..

Halsen kärvar lite i dag också .. så det bli korsord.. MUS-vikning ..
kanske en sväng med dammsugaren .. skulle behövas.. För nu är det damm-råttor i ett par hörn ..





MINA molnbilder är så fina i dag
 JAG har ju lite mani på att ta kort på molnen .. BAKSIDAN


MEN så olika om man bara vrider lite på huvudet ..

DETTA är på framsidan
DENNA måndagsmorgon ..









HEJ SVEJS NU GO VÄNNER

2 kommentarer:

  1. Liten rättelse ang våra loppisar. Vi har två storloppisar per år . Det är sista helgen i maj (25-26 ) och helgen månadsskiftet 31augusti/ 1september.
    Så brukar vi ha en endagarsloppis i november och så står vi alltid på Norrtälje julmarknad som brukar vara andra advent.Alla är hjärtligt välkomna :)
    6 kattmöss flyttade i helgen :). Jag glömde givetvis att kolla hur många vi har kvar, men nu skriver du att du ska skicka fler så då blir det ju jättebra :)

    SvaraRadera
  2. JAG skrev loppisar däremellan. för jag kom inte på när dom andra loppisarna var..
    JAG ska sända iväg dom när jag går ut.. just nu är halsen i olag. och busväder blev det i dag ; SNÖAR och BLÅSER en hel del .. så jag blir väl innen några dagar .. HA DET

    SvaraRadera