fredag 1 februari 2013

Skator

Börjar bygga bo .. tror jag .. 

FULL fart i träden utanför och på taket på vinkelhuset ..  

Skatorna är i farten

En skata spatserade på gården och undersökte väggen under ett fönster .. men bilden blev suddig ..











Så flög den upp i trädet som är där på gården 
EN OXEL.. 
som brukar vara så fin när den är grön

Efter en stund kom flera SKATOR .. ett tag var det fyra stycken
3 här i trädet ...



  Först var det en på taket ..

Alla korten är tagna från mitt sovrumsfönster .. som är stängt .. ville inte öppna.. för då hade dom nog flugit iväg
OCH jag måste zooma nästan för fullt ..






 Så blev det två som var där och kollade in läget .. dom undersökte en del där på taket.. jo det såg ut så ..























OCH full fart i trädet var det  ..

3 stycken finns i denna bild..







DAGENS VÄDER: Är soligt med mycket fina moln .. 4 minusgrader var det i morse .. nu  1 minus när klockan är 14,30

DAGENS NAMN:  Max och Maximillian

DAGENS CITAT: Inget lär befrämja kreativiteten så som brist på pengar

VAR på stan en sväng i dag .. var skönare än jag trodde .. var till apoteket .. måste ha både ögondroppar och fotsalva .. 
SÅ en sväng till MIN NAMNE och även till KARIN .. dom bor grannar

På stan blev inga kort tagna i dag .. bara ett dåligt kort hos MB  PÅ OXANA




Påsen är min .. var och hämtade ett ljus som är köpt på ett hemparty .. PARTYLITE för ett par veckor sedan .. men försenat .. nu hade det kommit  ..










ETT batteriljus .. med led sken ..  det ska vara på balkongen i ljuslyktan där.. det lyser fem timmar sedan slocknar det .. sedan tror jag det slår på automatiskt efter 19 timmar om jag fattat rätt  .. det ska stå på rumsbordet några dagar så får jag se hur det funkar ..









HA DET SÅ BRA .. 

HEJ SVEJS  




SOL och moln ..  har det varit hela dagen

4 kommentarer:

  1. Många bilder på de fina skatorna. Ett sådant batteriljus har jag också. Ser likadant ut. Det började jag att använda på natten när Nisse åkt till sjukhuset. Jag var inte van vid att vara ensam. Jag satte det också på att det släcktes om fem timmar. Några gånger har jag sedan trott att jag glömt att släcka det så det kan nog stämma att det tänds automatisk efter 19 timmar.Ha det bra. Kram/Anita

    SvaraRadera
  2. JA .. trevligt ljus.. Det ska väl bli billigare än alla Lyktljus jag köpt dom senate fem åren .. MÅ SÅ GOTT

    SvaraRadera
  3. Hej
    Tack för din kommentar. Ja jag tänker fortsätta som vanligt, passar det inte får de väl låta bli att läsa alls.
    Här var det full fart på skator och blåmesar idag. Skatorna bor i den stora granen du nog sett på bilder, ligger mitt emot mig.

    Ha en fin helg

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA man gör som man vill .. Skatorna har redan fullt upp..
      I dag är det molnigt här.. ingen sol än. kl, är nu snart 10. denna lördagsmorgon .. MÅ SÅ GOTT
      KRAMISAR

      Radera