tisdag 12 februari 2013

Ruggigt

Ute i dag

Tisdag .. Mulet .. minus 2 grader .. kommer ner nåt smått uppifrån .. Det syns inte .. men jag kände det när jag var till posten klockan 11 i dag .. INTE alls skönt

DAGENS NAMN: Evelina och Evy

DAGENS CITAT: Framgång är konsten att göra misstagen så att ingen ser dem ..

I dag har jag sorterat lite garner .. HÄMTADE två stora brev på posten .. förut i dag
Kom från Norrtälje  . en av tjejerna på Katthemmet har sänt dom till mig ..Jag virkar en massa kattmöss som jag skänker dit .. SÅ NU fick jag en massa garner .. JÄTTE KUL ..
 
Paketet lade jag på hallbänken när jag kom in  .. så plockade jag upp allt på sängen i ena rummet.. mitt kontorsrum ..  påsarna slängde jag på golvet .. tills vidare .. OJ vad trevligt ..  plocka .. KOLLA .. plocka undan en del .. lurviga garner .. dom ska jag använda senare .. Så lade jag alla i en lite plastback .. NU står den i rummet vid min virk- och -tv-hörna  .. så nu finns det att göra


















Jag har nu 90 kattmöss virkade  .. i min resevlåda .. där jag lägger alla innan dom ska stoppas och sändas i väg ..



















Här är dom sista kattmössen innan jag börjar med dom nya granerna  .. OCH lådan med alla kattmössen .. JAg ska ha ihop 125 st. till påsk .. då nästa sändning ska  iväg .. Men jag virka lite varje dag ..  ibland om jag får ihop många så gör jag ett uppehåll .. tills det värker i virkfingrarna igen .. Ingen mus är den andra lik .. så kul..  OCH katterna älskar kattmössen ..


I dag har jag löst lite korsord.. ÅRET RUNT kom med posten i dag ..

LITE slö är jag  .. TÄNKER på min SYSTER som gick bort den 29 januari och ska begravas i morgon .. TROTS att vi inte har haft någon kontakt på VÄLDIGT många år .. så känns det ändå konstigt i kroppen .. KAN INTE LÅTA BLI ATT TÄNKA PÅ hur hon har mått dom sista åren .. HON hade stora problem med sina närver .. var ofta inlagd på psyket .. i Norrköping ..
Rökte väldigt mycket.. hade ASTMA och hade opererat bort en LUNGA .. så enligt en annan syster .. som hade lite mera kontakt..
HON SA ..  DET var skönast för henne. HON blev nästan 66 år .. Jag var  1½ år äldre ..
 VI var fem syskon .. som var väldigt tätt .. Bara 6½ år mella första och sista .. min bror ..
Han blir 61 år i juli ..

JA dessa tider .. det händer mycket .. Många personer jag kännt som gått bort .. förra året .. många alldeles för unga .. 75 år är ingen ålder .. 66 år är ännu yngre ..

IBLAND udrar jag VAD vår herre tänkte på när han skapade denna värld ..

 
TROTS ATT VI INTE SÅG SÅ OFTA
TÄNKER JAG PÅ DIG OCH HAR TÄNKT PÅ DIG IBLAND ..
                                                               VILA I FRID SYSTER ANNA KRISTINA  


TACK för i dag ..






2 kommentarer:

  1. oj oj oj vad mycket möss du har virkat..Kul att kunna bidra med lite garner

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera