måndag 4 februari 2013

Morgon

DENNA MÅNDAG

Mulet i dag .. Minus 1,7 grader

DAGENS NAMN: Ansgar och Anselm 
Och en bekant fyller 82 år i dag en fd husvagnsgranne .. som bor i Flen

DAGENS CITAT: Regeringen lever över mina tillgångar ..

I går var jag en sväng till KRÅKBERGET ,, men kom bara en bit upp .. för jag skulle ju ner också .. det hade nog blivit  till att åka på baken då ,, för det var halkigt där.. svårgått



Kråkberget .. första delen  .. där vände jag ..















Men solen sken fint över den gamla ladan som BERGATROLLEN använder .. NÅGRA ungdomar som håller till där..  där berget börjar .. där är också en stor parkering ..














Var framme vid PERIODEN och kollade ,, mycket is där










Här håller paddlarna till när dom tränar













Lite torra växter fanns det där vid parkeringen














Så traskar jag vidare.. nu är jag på en annan del av ån .. nästan hemma ..  . Då ringer telefonen .. får kaffefrämmande om en stund ..

ETT litet hjärtlikt kort i ån var det där ..








Några änder tog jag kort på i en del av ån ..









I går var det en skön men halkig promenad .. delvis ska tilläggas ..  men hem kom jag och trevligt fikabesök blev det .. lite senare blev det mat  .. LAX och potatis med lite grönsallad ..

DET VAR i går det .. NU ska jag snart klä på mig och gå den korta biten till TORGET .. där min  OPTIKER är .. för Sadeln på mina glasögon har gått sönder.. den ena .. Kallas visst så ..
så jag har SKOSKAV  PÅ NÄSAN .. så sa en lite grabb  en gång när det var ett så på hans näsa ..

SEDAN får jag se om jag går nän mer runda på stan .. beror på hur skönt det är .. när jag väl kommer ut  .. NU är klockan 10,08  ..

  KLOCKAN springer  TIDEN går .. eller är det tvärtom ..

HEJ SVEJS GO VÄNNER ...

2 kommentarer:

  1. Fina bilder, de piggar upp när solen skiner. Sol var det här i går och tre dagar bakåt. Men i dag snöar det igen. Attans bananer.

    Kram

    SvaraRadera
  2. HEJ SVEJS .. ATTAN BANANER .. det har jag inte hör förut.. DET lät ju gulligt..

    I går snöade det som bara den på em..Hde tur med min statspromenad på förmiddagen ..
    I dag mulet och halv storm.. BLÄ.. men har vännen här några dagar .. trevligt med sällskap .. FAST han går hem och sover..
    KRAMISAR....

    SvaraRadera