onsdag 13 februari 2013

Lite sorgset

ÄR det i dag ..

Även om jag inte åker på min systers begravning .. så känns det  konstigt i hela kroppen ..
HAR man inte setts på så väldigt många år  . så finns inte den där saknadekänslan så som det borde vara .. MEN visst  .. JAG kommer ändå att sakna min syster .. För trots allt så har jag tänkt på henne ibland  .. UNDRAR om det varit så för henne också ..

Man tänker ..  Man funderar .. Man undrar .. Liver har sin gång  .. Vissa får sluta lite för tidigt

Men i vissa fall kan det vara skönt för en person som varit sjuk i så gott som hela sitt liv..

I dag läste jag om en person som gått bort bara 70 år .. en dödsannons i ridningen i dag .. En gammal pojkvän till mig.. JO. men bara en kort period.. DET var inte min typ kom jag på då i min ungdom.. så det blev bara en  kort visit kan man väl kalla det för ..

JA så är det .. och så förblir det ..

VAD ska ske i dag .. vet inte .. mina tankar är i NORRKÖPING hos min syster ..
Så  det kommer inte att bli mycket gjort i dag ..

En tvättmaskin är på  .. så msåte jag ta  och röja lite på diskbänken .. DET var ju så spännande med alla garnerna i går.. så det blev inget handdiskande då ..

DAGENS BILDER ..

Fem nya kattmöss blev det av det nya garnet jag fick i går..














Mörka nattmoln kl 23,30  i går kväll

Så en bild från balkongen samma tid ..
 















DET blev två nya kattmöss till i går kväll
och baksidan med all den vita snöna ..
Balkongen onsdag morgon ..





Tänder ljuset i dag också
FARVÄL syster  ..

HEJ SVEJS för i dag .. 

10 kommentarer:

  1. Klart du tänker på henne. Ni har ju "känt" varann sedan ni var små. Det går ju inte att sudda ut.
    ---Förlåt att jag inte varit här på ett tag, men du och några till har fallit ur min vänlista. Vet inte hur det gått till. Och innan jag kom ihåg exakt bloggnamnen så jag la till ditt namn för många heter likadant som dig på bloggnamnet och då gick det bra.
    Men jag har ramlat ut härifrån tre gången så jag vågar inte skriva mer nu.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Det är jobbigt när folk dör vare sig dom står en nära eller ej. Men sånt är livet. Min syster dog i mina armar månaden innan hon skulle fylla 48 på väg till en tjejmiddag. Hjärtinfarkt. Hon föll bara ihop helt plötsligt.Hon var hur pigg o sprallig om helst sekunderna innan hon dog. Livet är orättvist.
    Snygga möss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  3. Hej
    Nu åkte jag ut igen. Tar om från början. Det verkar som blogspot och blogg.se inte riktigt kommer överens, detär lika hos fler. Ut och tillbaka osv osv.

    Jag vet att du inte menar att vara anonym. Det behöver du inte tänka på. Jag ser ändå att det är du som skrivit.

    Hoppas du inte är lika missmodig idag. Och hoppas du får en lite roligare helg istället

    Kram

    SvaraRadera
  4. HEJ .. nej nu mår jag bra .. Vännen är här .. MEn han åker på en rehab-resa på söndag.. han gör ett stopp I norrköping till måndag morgn .. SÅ ska jag fira mitt barnbarn på Söndag..han fyller 24 år .. hemma hos hanns mor..med smörgåstårta.
    OM jag inte svarar i tid. beror det på att en del meddelande kommer i SKRÄPPOSTEN.. varför vet jag inte.. trycker på att det inte är skräp.. ändå hamnar det där.. HA DET SÅ BRA ..

    SvaraRadera
  5. Hej
    Tack för du skev. Då vet jag. Men du behöver ju inte komma heller om du inte vill. Jag skriver ju inte varje dag precis heller. Men självklart är det roligt när du hälsar på. Det hoppas jag du vet. Du är alltid välkommen in.
    Outlock tog jag bort, det fungerade inte. Tog en e-postadress och skickade till men den visste inget om någon post.
    Så det får vara för min del. Det står ju outlock där men jag använder det inte.

    Hoppas du haft en fin lördag

    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack ska du ha för titten.

    Jo blogg.se spar automatiskt vartefter man skrivit några rader. Men det här fanns inte, inget utkast ingenting.

    Men vad gör det om hundra år. Världen går ju inte udner för det.
    Men lite sur blir man ju ändå.

    Hoppas allt är bra med dig.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Här hade jag många stavfel i kommentaren ovan ser jag. Blir så ibland och som gammal maskinskriverska vet jag ju var tangenterna sitter.

    Hoppas du får en bra helg

    Kram

    SvaraRadera
  8. Tak för din kommentar
    Jo, där blir säkert bra.

    SvaraRadera