söndag 24 februari 2013

Måste bara visa



Tänkte inte gå ut ..

MEN så gick jag ut i allafall..  Solen sken ju så fint..
TOG sikte Mot Slottet .. eller som det är NYKÖPINGS HUS ..
OCH jag fick se min fina vita AND.. så jag hade tur .. INTE sett den på länge.. trodde nästan den var borta .. NU VAR DEN HÄR .. såtrevligt.
NU har dom huggit ner mycket träd vid å-kanten bakom slottet .. så nu ser man det från andra sidan ån .. förut var det lite svart ..
SÅ gick jag runt .. kom fram där på andra åsidan .. NÅGON matade änderna .. MASSOR var det .. MEn så går mannen .. änderna travar ner mot ån .. Då .. efter ett  par kort.. så får jag syn på den vita
DÄR nästan mitt i var den ..
SÅ fin är den  ..
Så for alla ner i ån .. och simamde runt där
Simmar där gör den vita anden
DET kom fler och fler änder .. men så gick jag vidar .. baksidan av slottet
Många isrinningar där på väggen ..
En gammal folka stog parkerad .. insnöad där vid gamla bryggeriet.. där det är mycket hantverk i olika lokaler då och då .. mest på somrarna..
PÅ Folkungavägen tar jag kort över ån.. genom stora gluggar som är i den stora breda stenmuren som är där..
Så får jag se en liten hund.. och frågar. hur gammal den är.. 1½ år får jag till svar.. men den här är mindre .. säger tjejen som visar upp en lite valp..BARA några veckor gammal . 8 tror jag hon sa.. Så går vi och pratar med varandra . jag hon och mannen ..
Här är brorsan .. om man kan kalla en hund för det ..
NU har jag gått en runda .. tillbaks på nästan samma ställe .. där jag började .. VID STORHUSKVARN .. nu  nära ån .. förut tog jag gatan ..
ÅNGRAR inte att jag gick ut.. jag som var så slö i morse ..
SÅ kan det gå .. fick se en söt liten hund.. nej två ..

SÅ den vita anden .. det var ju toppen ....
HEJ SVEJS FÖR NU .. 

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Många som adopterar o får med sig en mus kommer tillbaks senare för att köpa en ny för den första är färdiglekt med, så dom är väldigt uppskattade. Dom lurviga ser ju jätteroliga ut hi hi
    Tur att dottern har en snäll pappa som kan hjälpa till med hundar o katt, men tråkigt för dig. Kram

    SvaraRadera
  4. VAD olika katterna är.. med att leka sönder mösse,, MINA katter hade sina hela tiden.. men fick nya ändå ibland.. då dom blev fula av damm och annat ..

    SvaraRadera