lördag 16 februari 2013

Lördag

OCH en mulen dag igen .. Vad gäller vädret

För övrigt är det bra.. ok,, ont i kroppen har jag.. men det hör ju till vardagslivet .. när man har fibromyalgi ..

Så har jag vännen här ett par dagar .. innan han far iväg till Dalarna på 1n dryg vecka .. PÅ en rehab-resa.. 

I morgon ska jag fira mitt barnbarn som fyller 24 år.. det ska bjudas på smörgåstårta hemma hos han mor.. så vi ska dit alla som ska fira ..

HÄR KOMMER LITE UDDA BILDER

Undrar om ni kan gissa vad detta är för en figur .. jag har gjort den



















Flera bilder kommer här ..




















MIN amaryllis tagen från baksidan .. eller ska jag säga undersidan .. så vacker även där





DENNA Isklump tyckte min Namne såg ut som en lampskärm.. där i vattnet .. 
I ån vid FORS .. vi är på väg hem från ANNAS RESTAURANG i går fredag .. hade ätit mat där..





















EN skata som håller på med sitt bobyggande .. vid parkeringen när jag var till ICA i går ..
DET andra är en TALGOXE som sjöng så vacket där i ett annat träd.. VÅRKÄNSLORNA är redan igång hos fåglarna ...  STOG en bra stund och lyssnade på denna fågelsång.. och kollade även på skatan med sitt bestyr .. SÅ trevligt  .....

VAD ska ske i dag .. OM lusten infaller ska jag baka en limpa .. Men just nu känner jag inte för det .. så det blir nog en annan dag..

DAGENS NAMN: Julia och Julius

DAGENS CITAT: Felen växer när kärleken svalnar..

VÄDRET .. är som det är.. trist + 1 grad och mulet .. Slaskigt är det att gå ute .. man behöver  gummistövlar .. så får man passa sig så man inte blir nerstänkt av bilarna..  

Här kommer en bild på mina kattmöss .. dom senast virkade .. KAN ju inte låta bli att visa dom

NU får det räcka för i dag .. Ska fortsätta med DAGENS korsord i dagens tidning ..
SEDAN kolla lite skidor  . SÅ kommer vännen åter för en eftermiddagsfika .. han hade lite att pyssla med hemma .. han ska ju vara borta i tio dagar ..

HEJ SVEJS GOVÄNNER ..

4 kommentarer:

  1. Tussekatten har snart slitit ut den söta kattmusen han fick av dig. Men idag så fångade han en riktig mus vid altanen så han var glad ändå. 8-)
    Jösses vad busig och lekfull en fullvuxen kan kan bli efter kastrering. Tvärtemot vad de brukar säga, att hankatterna blir lugna och lata efter ingreppet.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. HA, ha .. jag vet ,, hade ju två busar .. Kurre blev 16 år.. slottis 13 ,, båda var väldigt lekfulla hela tiden .. MYCKET bus med varandra ..
    HA det så bra.. KOLLAR in dina fina bilder nästan varje dag..KRAMISAR

    SvaraRadera
  3. Det är fina foto och visst ser isklumpen ut som en lampskärm. Jag hade inte kunnat se vad det var om du inte skrivit det. Du har ju också blogspot men jag blev irriterad på den för bilderna och texten blev rörigt. Nu provar jag den gamle. Får se om jag fortsätter. Ha det bra kram/Anita

    SvaraRadera
  4. JO. det är knepigt med bilderna.. DOM kommer lite som dom vill. och texten .. Så jag får hoppa ner med texten för att det ska komma rätt.. MEn nu har jag lärt mig hur jag ska få till det.. Viist är isklumpen och den andra bilden vid ån trevliga .. MÅ SÅ gott.. du har också fina bilder..KRAMISAR

    SvaraRadera