torsdag 14 februari 2013

Kattmössen

NU har det blivit 10 till

NU ska jag nog sluta lägga in bilder på nyvirkade kattmöss  .. NI tycker nog jag är lite tråkig som tjatar om mina möss .. MEN DET ÄR JU SÅ ROLIGT ..

I DAG har jag lagt alla mössen i rad på min tv.. JA dom 10 senast virkade

OCH lådan är överfull nu 110 st är dom

NU när jag inte har några egna katter .. då får jag ängna mig åt att virka dessa kattmöss åt andra .. MEN jag har virkat kattmössen i runda tal 20 år nu ..
Började när vi hade ZOO-butiken ..
Jag hittade då ett mönster i en katt-tidning. som jag ändrade lite på .. så det blev lite trevligare .. Riktigt gosiga öron fick mina möss .. inte bara trådar ..
SEDAN började jag skänka till Katthemmet här i stan . som öppnade för 15 år sedan ..
MIN sambo sponsrade det nya katthemmet med sand och lådor och lite annat ..
JAG med mina kattmöss .. VI sålde en hel del i butiken .. och mina katter älskade mössen
SOM först blev lite för stora .. men nu har jag efter mycket träning fått till en bra storlek ..
MEN dom varierar ändå lite .. beroende på garnet ..

SÅ när min KÄRA sambo gått bort .. Butiken var såld till andra några år tidigare..
och sedan såld igen .. och dom kursade bara ett år senare ..

DÅ började jag BLOGGA .. min dotters idé .. OCH det ångrar jag inte ..
DÅ träffade jag en bloggkompis som hade kontakt med NORRTÄLJE KATTHEM ..
Så då sände jag några möss dit .. och sedan har det bara fortsatt ..
SÅ Nu har jag 5 katthem som får av mina kattmöss ..
JAg säljer några få till andra .. eller ger bort till kattvänner

JAG hade inte råd att sponsra "vårt" katthem mera .. men kattmössen gick bra att virka och sända dit.. Så dom säljer lite där .. brukar hälsa på där ett par tre gånger om året med nya möss .. DET brukar bli 25 varje gång .. jag är där .. DEt gillas av både dom tvåbenat och fyrbenta

NU FÅR DET RÄCKA MED KATTPRAT FÖR ETT BRA TAG  .. tror jag ..


DAGENS SN .. det är också en  vurm jag har .. att fota den .. när den kommer på lite udda sätt ..


DAGENS SN den 14 februari

ALLA HJÄRTANS DAH I DAG















NU får det räcka för i dag  ..
Känner att jag suttit lite för länge här vid denna fyrkantiga apparat .. som kallas dator..

HEJ SVEJS ALLA GOA VÄNNER


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. TACK.. TAR gärna emot mera garner ..

    SvaraRadera