fredag 1 mars 2013

Lite larvig

Eller inte ..........

I går var jag till ICA .. tog bussen .. andra gången på två dagar..
ALLT är nytt med mitt bussåkande .. I går skulle jag på ett årsmöte ..  FEL ...
TVÅ årsmöten . ETT kl, 17,00 .. nästa kl, 18,00 .. samma folk ..
DET första var för Ungdomsstifelsen .. det andra för Nyköpings Blåbandsförening..
Nästan samma pesoner.. det första där var det för den yngre generationen ..
DET andra för den äldre generationen ..
Blåbandsföreningen har funnits i drygt 100 år.. en Nykterhetsförening ..
DÄR jag varit medlem i 50 år ..

ALLTSÅ jag skulle på dessa möten ..
TOG bussen gick av  vid ICA  MAXI en bit från där jag skulle vara
SÅ fick jag en kort promenad på 5 minuter fram till ULLA dit jag skulle ..

HANDLADE LITE .. KUNDE inte låta bli att köpa två stora 200 grams garnnystan ..
KÖP 3 .. BETALA för 2 .. FEL .. två för 99:- annars 59:- styck .. Sparade ändå lite ..


Så söta blev mössen jag virkade och stoppade

JAG SOM HADE SAGT .. ATT JAG INTE SKULLE KÖPA MERA GARN .. OCH nu när jag fått så mycket av LOTTA från Katthemmet .. så har jag ju garn för  hur många möss som helst ..

Har nästan 200 virkade ..
Ostoppade än ..




MEN dessa garnen som jag nu köpte .. är ju bara så fina .. DET fanns flera färger ..
MEN  det blev dessa två .. MEN hade kunnat köpa  .. blått.. svart ..  grönt .. 
MEN jag måste säga ifrån .. ÅT MIG SJÄLV .. skärp dig nu .. OCH jag stog emot..

ÄR MAN KNÄPP ELLER INTE ..

  DOM senaste mössen hamnade här i min burk .. med fördigstoppade  kattmöss.. BRA att ha.. om någon kattvän vill köpa.. eller om någon fyller år som har katt ..
7.30
DAGENS MOLN :


Molnen kl, 13,00 men det regnar lite
och är 4 + grader
PÅ andra sidan huset är det mera mulet .. OCH blåser som bara den gör det ..









DAGENS NAMN: Albin och Elvira

DAGENS CITAT: Vad en vet vet ingen, vad två vet vet alla

SÅ fick jag ett gott skratt när jag läste dagens tidning  SN i dag .. en medarbetare ..
som arbetat på tidningen  i 22 år ..  Skulle sluta .. som han sa själv .. NU LOGGAR JAG UT
hade varit bland annat NYHETSCHEF  fick frågan ..
RUBRIK DU MINNS .. Krockade med älg på moped .. Hur kom älgen upp på mopeden?

DET UNDRAR JAG OCKSÅ  .. skriva tokigt kan även tidningarna göra

JA det var detta

UNDRAR om jag ska gå på FISKSPA.. en Kiropraktiker som jag har varit hos några gånger ska börja med det .. och har erbjudande nu i början för 100:-  .. 15 minuter får man då sitta i en balja med fötterna bland fiskar .. JAG VILL PROVA .. ska beställe tid på måndag ..

 BILDEN
hittade jag på nätet.. från ett anant spaställe i en annan stad


MARS MÅNAD är det nu
HEJ SVEJS










NU får det räcka för i dag .. eller i alla fall för nu

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om du sett att jag inte skriver mer på bloggen nu. Jag blev så less på allt strul.Kanske längre fram. Jag får se. Men behåller den tills vidare så jag kan hälsa på er andra ibland. Mössen är söta och om man kan virka( vilket inte jag kan) så är det nog roligt att göra. Men fy attan för att fylla i dom med stoppning. Jättetråkigt. En väninna till mig har provat det med fiskarna men jag hade inte vågat. Det är jag för stort skrå till. Ha det bra.Kram/Anita

    SvaraRadera
  2. Trist att det strular.. Prova med FireFox.. det använde jag när det strulade.. då gick det bra.. För det var då strul med Explorer.. NU är allt ok..
    ATT STOPPA MÖSSEN är ok. men det som är trist är att sy ihop dom där bak.. efteråt.. MEn det går ganska så fort..
    Fiskspa .. jag vet inte om jag vågar sätta ner fötterna.: MEN ska testa .. JAg är ju van vid fiskar sedan vi HADE ZOOBUTIKEN vi hade runt 100 akvarier ..Då ficka man använda hänerna när man städade ..JAg har haft guldfiskar hemam.. men det är några år sedan nu MÅ SÅ GOTT .. Vi ses väl på facebook ..

    SvaraRadera
  3. Min dotter har varit två gånger på fiskspa och hon säger att det är superskönt.
    Cecilia o Janne gjorde det också nyligen o sa detsamma.
    Söta möss som vanligt =). Idag flyttade nog en mus efter att jag gått hem. Det var visning på en katt. Igår flyttade en mus i alla fall, det vet jag med säkerhet. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. NU håller jag på att virka .. lite mindre möss.
      Dom är så söta..s toppade en nyss. nu i kväll. klockan är snart midnatt.. kOLLAR på TYST VITTNE på 7-an .. men det är ju en massa pausar .. Så då gick jag in hit en stund.. Låter trevligt med fiskspa.. MÅ SÅ GOTT..

      Radera