torsdag 21 mars 2013

Nytt o gammalt

Blir det denna torsdag


VÄDRET det har varit lite si och så dom sista dagarna  
I DAG .. sol o moln .. men alldeles för mycket blåst.. - 4,0 grader..






ETT par frusna duvor på granntaket i går
Baksidan elelr inåt gården




Skugga i dag på baksidan




Ett par på en antenn på framsidan..
Blåste så mycket så jag står bara i balkongdörren och zoomar in detta par..
Buuuuuuurrrrrr  fort in igen ..

SÅ tog jag en stund i badkaret .. hårtvätt .. och fottvätt .. nja .. hela kroppen fick en omgång ..
SÅ SKÖNT med det varma vattnet.. 
stilande utmed kroppen..


Molnen på framsidan vid 9-tiden

Men kollar lite långt bort åt vänster ..

Kajorna är mitt framför mig ..







MIN blomvakt .. som talar om när det är dags att vattna .. DET stämmer på en del av mina blommor .. har bara en vakt .. denna kvitttrar som bara den om jag inte vattnar ..
KÖPTE den en gång för flera år sedan mest på skoj .. MEN det fungerar riktigt bra ..
            OCH lite söt är den ju ..




MEN jag väntar på att få se denna ute ..
Men som vädret är nu .. lär det väl dröja ..
28-3 - 2007 tog jag detta kort .. utmed ån .. någonstans..
 LILLA Bofinken KNUT .. kanske det är ..



HAR letat bland mina gamla bilder ..
DETTA är en staty i Finland .. där jag .. min dåvarande sambo och ett par grannar var dit..



Dessa orgelpiper .. från samma tillfälle ..
Eller var det nåt annat .. nej tror det var .. eller skulle föreställa orgelpipor..
 TREVLIGT var det då ..



27- 3- 2003  Gran Canaria .. med vår dåvarande butik  Cick OFF
TUR dom var innanför staket.. VI var till en krokodilfarm.. där det var uppvisning ..
Men jag gillade det inte så bra ..
Men ändå en kul grej att se ..



DÅ var dessa marsvin desto sötare.. också från då .. i samma park .. Men undrar .. låter inte kul.. hoppas det inte var mat .. Krokodilerna matades med kyckling .. i allafall .. då på uppvisningen ..



BARA en trevligt stort vacker växt i Barcelona
10-10-2003 .. en bussresa med Engstrands

JAG ska åka med dom den 2 maj.. till FAGERÅS .. och kolla på påskliljor .. men undrar om dom hinner slå ut .. detta ställe ligger i Småland .. vid Gisslaved nån stans .. det är det jag vet nu ..

DETTA var en upplevelse  2002 - 04 - 12
ATT rida kamel .. Zoogänget som var med på denna resa ..  till Canaireörna .. var vi då ..
Då var jag för feg för att rida ..
men gjort det en gång senare ..
då var min äldsta dotter med sambo och barn till Lanzarote .. och jag var med dit ..
MEN oj vad det guppade konstigt..

NOG med gammalt och nytt för i dag ..

HEJ SVEJS

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera