torsdag 28 mars 2013

28 mars



SOLIG DAG

DAGENS CITAT: Ingen kan allt ..Men alla kan något

 NU är det + 4,2 grader.. sol och moln ..   är 11,30  snart ..
 och vad tiden springer fort ..
JAG var vaken en stund vid 06,00  denna morgon ..
då var det MINUS 4,5 grader ..  SOLENS sken så  grannt redan då


Så här grannt var det då .. Man anar ett hjärta mitt i i överkanten av bilden ..
DET lovar väl bra.. HELGEN ska jag vara själv .. förutom påskafton ..
Vännen och jag har haft 3 trevliga dagar .. nu ska han fira med sina vänner ..
i NÄRKE denna helg .. i Örebro


DETTA är molnen vid 10-tiden på baksidan ..

I GÅR stickade jag två små söta PÅSK-LAMM ..
såg ett mönster i en tidning.. men då brydde jag mig inte ..
 så var jag hos grannen på en fika i går ..
HON hade stickat några .. som var så söta..


Här är hennes gäng ..


DEN här gråa med huvudet på sne är så söt. tycker jag ..


HÄR är mina två stickade PÅSK-LAMM  den gråa blev bäst ..
den oranga var den första jag stickade.. sen så visste jag ..
HUR jag skulle få till det ..


SÅ här ser mönstret ut .. men bilden på lammen kom inte med..
då jag fotade av det med kameran .. hemma vid grannens fikabord..
NU är en vit på gång .. om jag hinner.. lite annat att göra  också ..

VÄNNEN och jag tog en promenad i går.. utmed ån .


NÄR jag var på väg för att möta min vän så satt denna KAJA på ett nedsågat träd ..
Man ser var alla grenarna har varit..  DÄR hade Kajan bra spaning på något.. 
VÄNNEN och jag traskade på runt ån ..


PÅ ett ställe .. gick vi över ån .. där var det en dam som matade änderna ..
TVÅ Kanadagäss fanns det också .. så nu har dom kommit hit.. 
vi fortsätter  i det fina vädret ..


NU har vi kommit fram till JÄRNVÄGEN .. vi står under den ..
änderna kom i full fart .. trodde väl det var mat på gång.. men inte då ..
vi går vidare ..


SÅ gick vi vidare .. till höger är en kyrkogård.. .. rakt upp ..
lite till vänster är  Valdorfsskolans lekskola för dom mindre barnen ..
VI sväger åt vänster  kommer ner till ån  ..
den går i många kringelkrokar genom staden ..


ÄNDERNA hade middagslur .. denna tiden som var när vi gick förbi där ..


Några var uppe och gick .. VI fortsätter ..
kommer förbi  FORS gamla ULLSPINNERI .. och  där vännen har sitt garage i ett stort flerväningshus.. men vi går en bit till.. för vi ska hem till mig och fika och äta våfflor.. hade lite smet kvar sedan  dagen innan .. 
SKÖN promenad blev det
DÅ så är vännen på väg till sitt .. först ska han till NORRKÖPING .. där han ska låna en bil .. sedan till NÄRKE i morgon .. ÖREBRO ..
JAG SKA baka lite glutenfritt .. till mitt PÅSK-KALAS som ska vara hemma hos min YNGSTA dotter .. det brukar alltid vara lite av ett KNYTKALAS..  DET är väl bra att man kan göra så ..
MIN LOTT FÖLL PÅ BAKNINGEN  I ÅR  .. JAG gillar att baka.. MEN glutenfritt  har jag inte bakat förut.. MEN hittat några kakrecept som jag tror ska funka att baka.. det får inte vara för omständigt.. det gillar inte jag.. ENKLA SAKER är bäst ..


AVSLUTAR denna blogg med mina fina påskliljor som vännen kom med i måndags..

KRAMA ALLA BLOGGVÄNNER och en
TREVLIG PÅSK önskar jag er alla ..
 

2 kommentarer:

  1. Glad påsk!
    Vi hoppas att det blir vår i helgen, men den blir nog kall... :)

    SvaraRadera
  2. JA. våren verkar långt borta .. Mycket snö kvar på sina håll i stan ..
    GLAD PÅSK

    SvaraRadera