fredag 22 mars 2013

Fullt upp



Blir det vissa dagar


I går var en sådan dag  Först lite pyssel hemma ..
Hårtvätt och fotvård.. egen.. även om det är jobbigt.. för kroppen är ju så stel.. Men ibland får man ändå vara akrobat för att komma åt den ena foten.. den är svårast att nå.... MEN envis som jag är så blev det bra till slut .. FOTVÅRDEN är ju inte billig .. så varannan gång.. försöker jag ta lite själv.. ..
Så iväg på en studicirkel ..  I år läser vi om Bohuslän .. I går lästes ur en lånebok .. JISSES vad många trevliga gamla recept det fanns i den boken .. Glömde titeln på den .. 
MEN dagen började med våffelfika.. det var gott..


MIN plats vid bordet var detta i dag .. brukar annars sitta vid fönstret.. MEN BENGT hade NAMSDAG .. och hade särbon med sig.. så då fick jag en annan plats.. det gick lika bra det.. FÖR jag har ju svårt att sitta still .. så då var det lättare att resa på sig..
NÄR cirkeln var över traskade jag iväg till ICA MAXI .. dom firar TRE ÅR .. så det har varit en lite advenstskalender.. en vara med specialpris varje dag i fjorton dagar .. MEN KYCKLINGEN var inte på plats .. DET VAR nåt med nån broöppning i SÖDERTÄLJE.. så lastbilen kom inte fram.. NÄR JAG KOM HEM LÄSTE JAG OM DET I TIDNINGEN .. jag läser dessa på datorn..
SÅ utan kyckling blev jag.. men tre kassar. hade jag med mig hem ..


HAR två såna här kylväskor.. dom är toppen när man handlar..
bra när det är kallt.. även på sommaren .. för värmens skull ..
 Väskorna är sedan tiden i butiken ..
FÖR då fick man en del reklamsaker .. vissa var bättre än andra att använda..
så är denna  väska.. den är flitigt använd..



SIST jag var där cirkeln är.. HEMMA hos en av deltagarna.. ALLA bor  i samma kvarter.. bara jag som får gå genom halva stan .. MEN det blev bussen ..
NU NÄR JAG INTE HAR NÅGON BIL..

 DUKEN.. vann jag .. det var ett lotteri genom syföreningen .. genom kyrkan .. ULLA.. hade en lista där man skrev upp sig.. JAG vann duken .. en av tjejerna sist .. vann en kudde .. en annan en väska.. så tre vinster blev det till vårat gäng .. denna omgång.. TREVLIGT ..

VAD SKA SKE I DAG .. ingenting .. eller minsta möjliga ..
för FIBROMYLGIN tog lite stryk av gårdagen ..  
SÅ det blir en lungn dag  ..

SOLEN SKINER. 5 minus .. lite blåst

DAGENS CITAT: Också i lexikon kommer arbete före succé .

DAGENS NAMN: Kennet o Kent

HEJS SVEJS mina vänner

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera