tisdag 26 mars 2013

Tisdag 23-3



Sol o moln ..

0-gradigt var det för en stund sedan

DAGENS började  9.30  med frukost med vännen ..

Som kom i går.. med en fin tulpanbukett ..


OCH en påskliljebukett också ..

Nu är han hemma och kollar sin post ..
SEDAN blir det en promenad i det fina vädret ..
JAG ska handla lite .. för det ska bakas lite till PÅSKAFTON .. lite av ett KNYTKALAS blir det hos dottern på PÅSKAFTON .. bakningen föll på min lott .. MEN det var nog för att Anita vet att jag gillar att baka ..
BARA ett bekymmer.. det ska vara GLUTENFRITT denna gång.. MEN jag har hittat några recept.. på småkakor.. som ska passa hoppas jag ..
SVÄRFAR till Anita tål inte gluten .. HAVRE kan gå bra .. bara det inte blir för mycket eller för ofta .. SÅ en sorts havrekakor ska jag nog fixa ..

DAGENS MOLN:  9,45 på baksidan

DAGENS CITAT: Resor ger livet perspektiv
Så en till som jag fick av en bekant en gång

PURUNG är jag inte .. MEN bäst före datum har inte gått ut..

CITAT finns det många av olika slag .. SOM dessa
JAG var på LINNELADAN utanför NORRTÄLJE för tre år sedan ..
 då köpte jag en ask med 62 kort .. SCANNADE av alla en gång för nåt år sedan ..
HÄR kommer ett ...
I dag är det den 26 februari .. så kort nummer 26 är detta ..


NI får se ett till .. det sista i denna kortlek ..
ALLA dessa ORD PÅ VÄGEN är så trevliga ..
DET kommer fler en annan dag .. 

NI VET VÄL ....... ATT alla kort på denna sida är mina ..
och på bloggarna ÄR MINA EGNA KORT ...
OM ni vill .. fråga så kanske ni kan få låna

I går blev det en lång promenad.. DET tog TVÅ timmar istället för EN .. men fick en del gjort som var ett mer eller mindre måste ..
Först laddade jag mitt BUSSKORT .. i andra änden av stan .. KOLLADE att det gick till SVALSTA  VID ENSTABERGA ..
dit jag ska på påskafton  ..
SÅ LIKSOM BAKVÄGEN mot hemmet.. gick jag ..men en liten omväg till Dottern och hennes jobb. för att kolla upp en sak inför helgen ..
SÅ tog jag en omväg till .. förbi hamnen .. fint väder var det ju ..


DÄR var en gång ett Spannmåls-silo .. jag jobbade där i början av 1970-talet .. TOG emot spannmål . när bönderna kom in med sina traktorer.. eller ibland stora lastbilar .. SOMMARJOBB fyra somrar tror jag det var ..
NU är det snart ett färdigt FLERVÅNINGSHUS .. med utsikt över stan och Östersjön.. med sitt inlopp till stadens hamn ..
OJ .. OJ vad tiden går..

SÅ det som var det mest OTREVLIGA .. JAG gick förbi hos TANDLÄKAREN och beställde tid.. VAR lättare att prata där.. än på telefonen .. Har tappat en plomb.. TÖRS inte tala om hur länge sedan det är.. MEN inte ont .. MEN NU MÅSTA jag gå dit.. den 10 april ska jag vara där .. SÅ SNÄLLA HÅLL ALLA ERA TUMMAR att det går bra .. för jag gillar inte detta .. men ändå .. vet att det finns dom som ogillar det värre än jag ..


EN  FIN TRAPPA är det att gå uppför när man ska till min TANDLÄKARE

DET får vara bra för i dag ..
HEJ SVEJS

8 kommentarer:

  1. Jaha du gjorde det här också.
    Lite kul det där.

    Kram

    SvaraRadera
  2. KRAM ÅTER
    GLAD PÅSK

    SvaraRadera
  3. Jag ska ha gäster Långfredagen. Det är min mans dotter och hennes fyra flickor. Där är det samma som hos dig. En av dom ska ha glutenfritt. Men jag bakar inte. Jag har varit och köp bröd och kaka till henne. Det får bli lite godis också när jag ska handla i morgon.Jag har också varit så rädd att gå till tandläkaren. Men efter att jag fick gjort vid mina tänder för tre år sedan men inplantat i hela underkäken så är jag fortfarande rädd, men bara för .....PRISET. Jag önskar dig en GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  4. GLAD PÅSK ... MIN ANITA .. vet att jag tycker om att baks.. så därför ska jag testa.... KRAMISAR.. PRISET hos tandläkaren är hutlöst ..

    SvaraRadera
  5. Glad och trevlig påsk önskar jag dig,,,,,


    Fina kort som vanligt,,,roligt att se,,,

    Vårkramar,,,

    SvaraRadera
  6. Fina blommor och en annorlunda fin trappa.

    Tulpaner är alltid fint.

    Önskar dig redan nu en Glad Påsk, vet inte hur jag kommer vara här dessa dagar.

    Kram

    SvaraRadera
  7. JA .. om det bara vore lika trevligt att gå till tandläkaren .. så skulla man vara glad.. SER att datumet på inlägget är fel.. varför det står 23 .. när det är den 26 den dag fattar jag inte.. MEN fel kan det bli.. MÅ SÅ GOTT och en trevlig PÅSK önskar jag dig

    SvaraRadera