måndag 11 mars 2013

Solig måndag

MEN SÅ KALLT

DAGENS VÄDER: 11 minus .. sol och inga moln .. svag vind

DAGENS NAMN: Edvin och Egon

DAGENS CITAT: Allt stort börjar i smått ..

Helgen har varit lugn .. lite kallt  och blåsigt .. tog en kort sväng på stan i lördags ..
SÅ nu har jag stoppat ner alla kattmöss i sina påsar.. så några korsord ska också postas i dag .. om jag tar det i dag eller inte är lite osäkert .. men kanske att jag går ut en stund ..



Här ligger alla högar klara för påsarna och fotografering.. Men slarvade denna gång.. blev bara en påse fotad.. men jag har ju fotat högarna.. så jag vet ändå vilka som får vilken hög.. JAG fotar alla möss och till vem som ska ha dom ..






NU är det tofflor på gång..    ett par till mig är klara .. så ska ett par gråa göras klara ..

Sitter bra på foten och är sköna .. men det beror kankse på vilket garn jag använder ..

KÖPER 200 grams nystan billgt .. försöker passa på då ..
Så tar jag två trådar.. marmorerar själv .. vilka färger jag vill ha .. DET oranga garnarnet .. var  färgat med vitt i olka partier .. då blev det så här fint .. sommartofflor tänkte jag mig..



Fortfarande en hel del snö kvar på baksidan av huset

OCH på stan är det många bruna högar .. BRUNA AV SAND ..
Men dom minska lite för var dag ..


MINA två  Ledljus .. men det högra som ska vara på balkongen lyser sämre än det andra .. Men det fungerar bra .. lyser tio timmar sedan slocknar det .. och så tänds det nästa dag samma tid .. så jag slipper hålla på med vanliga lyktljus ..
Inneljuset lyser bara 5 timmar.. men det är lagom där.. kvällsljus ..



DAGENS SN  ..
med en bilaga från ICA MAXI  dom firar tre år .. så extrapriser varje dag i 14 dagar .. men utan bilen så blir det knepigt att åka varje dag .. men det var bara en del saker som jag ville ha.. så på onsdag.. ska jag nog ta bussen dit.. eller torsdag .. då var det bra pris på kaffe ..







DÅ var dagens notering slut för denna gång ..

HEJ SVEJS go vänner

9 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. till dig alltså =)

      Radera
    2. HEJ LOTTA.. låter spännande.. Då får vi paket kanske båda två.. eller katthemmet .. för det är påskpresent på väg dit.. KUL.. kul ..

      Radera
  5. Jag älskar dom små mössen..............

    SvaraRadera