tisdag 19 mars 2013

Resebilder



2007 var jag till TYROLEN ..

Första gången jag var på resa själv efter att min sambo gått bort ..
DET var lite tufft ..  FÖR  så många minnen kom fram..
det var då ett år sedan han gått bort..


HÄR väntar vi på att gå av färgan i Tyskland .. tror jag det var ..
MÅSAR på kajen .. inte ett dugg rädda.. hon hade bara bekymmer om sin unge ..


DET trista är att jag kommer inte ihåg var ställena heter där korten är tagna ..
MEN SÅ MÅNGA VACKRA hus med blommor var det överallt ..


DENNA flög vid en bergstopp ..


Otroligt vilka vyer det var ..


VI kollade när KORNA skulle hämtas hem..
DÅ gick dom genom staden i parad.. STOR FOLKFEST VAR DET DÅ..


LItte puttar där bak  blev det då och då ..


DEN ena vackrare prydd än den andra .. så fina var dom..


SÅ alla fina hus.. HUR dom kunde hålla alla dessa blomlådor så fina ..
det var helt otroligt.. ÖVERALLT lika fint.. på nästan alla hus ..
Var där i slutet på septenber 2007


VACKER vy.. jag tog linbanan upp i berget.. till en utsiktsplats..


Här ser man den andra linbanan .. tomma stolar just där ..


Åter en vy..


Dockor i ett skyltfönster ..


Staty på ett torg baksidan


Framsidan


Åter ett vackert hus


PÅ en toalett där vi rastade på ett ställe..


DESSA dvärgar är gjorda i ljusmassa ..
besökte ett ställe där allt var av ljusmassa..
det fanns ljus i alla milijoner modeller..
Så en utställning med bla sagofigurer i ljusmassa


Återresan .. Massor av måsar efter en båt ..
BARA några av alla kort jag tog på denna resa ..
så filmade jag lite .. men det kan jag inte visa på mindator ..
inte rätt program för det ..

HA en bra dag ..

NU är det åter vinter .. då kan man få drömma om värmen ..

4 kommentarer:

  1. Bilderna på Dvärgarna tyckte jag var jättefin. De andra var också fina men jag fastnade särskilt för Dvärgarna. Att åka i linbana är ett stort nöje. Jag tyckte mycket om det. Köpte du ingen tyrolerhatt??

    SvaraRadera
    Svar
    1. NEJ.. tycker inte det var min grej.. att ha det.. Trevlig resa var det.. SNART ska jag åka och titta på en massa påskliljor.. till FAGERÅS den 2 maj.. med vännen .. det ska bli trevligt.. MEN SOM DET SER UT I DAG .. så kan det bli knepigt med att dom hinner slå ut..

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera