lördag 9 mars 2013

MÅSTE



BARA visa

MAN blir så glad när man ser vårtecken
DEN första snödroppen såg jag i dag .. UTANFÖR Sparbankshuset här i stan  .. SÄKERT andra som redan sett dessa trevliga små vårtecken .. men för mig var detta dom första .. och det vara bara dessa två på den listen .. men fanns antydan till flera .. lite längre bort ..
DESSA vårtecken är trevliga .. men inte den HUGGORMEN som visade i SN:s tittarbilder i dag .. JAG HATAR dessa slingriga djur .. OK jag har lärt mig att kolla in dom .. men då ska jag veta i förväg var dom är.. eller att dom är inom glas .. SÅ nu på våren  så går jag bara där jag känner mig någotsånär säker .. på att inte möta dessa slingriga saker .. MEN man kan aldrig veta var dom är ..
FÖRRA hösten .. var det en snok på en parkering .. DÄR man minst anade att den skulle vara .. det var ett par damer som tjoade .. då .. så jag hant gå åt ett annat håll..
NU står jag på Stadsbron .. mitt i stan .. KOLLAR en massa fåglar en bit bort .. TAR kort på min skugga .. TOG en sån bild för länge sedan ..
DÅ frågade någon .. vems båt jag var på.. HA, ha skrattade jag ..
DET är Stadsbron .. sa jag .. VA som han då .. det trodde jag inte ..
Man kan luras lite bland om man vill ..  Men det vill inte jag
DET var en liten kort blåsig promenad jag tog i dag .. handlade postpåsar till mina kattmöss som ska sändas i väg den näsrmaste veckan ..
eller så dom är framme till påsk .. FÖRST ska dom sorteras i fem högar .. FOTAS med namn dit dom ska .. sedan packas .. och på med porton .. Så det finns lite att göra ..
MEN SÅ KUL är detta arbete .. DET ROLGASTE jag gör om dagarna

HEJ SVEJS GO VÄNNER ..

4 kommentarer:

  1. Dom är sååå söta dina små möss. ♥ kram jaja

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK JAJA.. för att inte tala om vad roligt arbete jag har ..
      I dag har jag packat 126 stycken till 6 olika håll . 4 x 30 och 2 x 3 möss .. Nu ska det bara köpas frimärken.. sedan ska dessa påskpresenter till olika katter.. och katthem .. MÅ SÅ GOTT

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera