lördag 2 mars 2013

HEJ HOPP

I dag känns det nästan vår

TOG en lite promenad till Karin.. fikade där.. sedan en kort promenad på lite halkig sommarväg..  där alla hundägare trampar upp stigar.. men nu delvis barmark.. men också en del halka..



TREVLIGT hundmöte av en 5 månaders valp .. den var så trevlig så ..


DÄR  var det en del snö också .. utmed ån ..










MEN FY ATTAN vad hundlortar det fanns där..
Räknade till 7 stycken när jag stog still en stund.. och kollade .. när valpen och matte gick iväg..

INTE TREVLIGT ALLS

DET SOM GÖMS I SNÖ ..
KOMMER UPP I TÖ ..

DET syns verkligen nu .. även om det är på å-promenade .. så bör det plockas upp .. tycker jag ..


 DET här är utanför hos KARIN .. där finsn en hel del snö kvar än.. INTE nåt sommarfika där än på länge ..








JUST då och där.. då var himlen klarblå .. annars är det mycket moln på himlen ..



SOM detta taget mellen att hus och ett träd ..
BORT över FORS-RESTAURANGEN .. huset















MAFFIGT träd vid enn villa där vid
Å-KANTEN ..








HITTEGODS på trottoaren    NJA .. det tror inte jag




HANT få ett kort innan denna fågel flög..
NÄSTAN hemma nu ..


SÅ kom jag på att .. jag skulle kolla att ingen tagit min cykel som har fått en egen parkering i garaget .. tills det blir vår.. och den kan få komma ut  .. och ta sig en tur ..

MEN LITE VARMARE VILL BÅDE DEN OCH JAG HA




















MIN 10-årskalender  HAR fått ett nytt bokmärke .. med en söt kisse på .. FAKTISKT lite lik en av mina änglakatter ..

Magnet på detta märke som är dubbelt.. FAKTISKT riktigt bra ..







ETT gäng möss som är lite mindre än dom vanliga .. den vänstra i orange .. är nästan som den vanliga storleken  

Lite pillrigare att virka dom små .. men dom blir ju så söta ..

NU har jag 200 möss i mina två lagerlådor .. NU SKA DET STOPPAS ..
innan det ska bli PÅSK-PRESENTER till "MINA" 5 OLIKA katthem 

Kattmynta köpte jag häromdagen .. SKA till Clas Ohlssons  och köpa postpåsar .. någon dag ..
 SÅ det finns att pyssla med

DET blev en kort promenad  i blåsten i dag .. men skönare än jag trodde ..
 LITE lä blir det där utmed ån    NU ska det kolals lite tv .. och lösas lite korsord..

INNAN det blir matdags.. MATEN fixade jag i går .. bara att värma ..
SOPPA med knäckemacka ska det bli i dag också

HEJ SVEJS GO VÄNNER 

1 kommentar:

  1. Det var ju lite bättre väder hos dig än hos mig om man så säger. Söt Schäfervalp :). Söta möss :). Ha det gott

    SvaraRadera