måndag 25 mars 2013

Lång

Promenad

Blev det i dag  .. Lite längre än som var tänkt från börja. två timmar i stället för en

Först genom stan ner till BUSSTERMINALEN .. laddade busskortet .. och kollade hur mycket pengar som fanns. .. det var så som jag trodde ..
 Så " Bakvägen" hemåt .. jag kallar den gata så ..  FÖRBI min dotter ock hennes jobb ..


SÅ vägen ner och förbi hamnen.. där jag passerade SVANDAMMEN .. brukar vara svanar där på sommaren .. OCH mycket änder .. nu var det plogad skridskois..  HAR ju kunnat gå  nån meter till .. så jag hade sluppit den fula stolpen mitt i .. MEN med solen som sken .. var det lite svårt att se då .. Fortfarande en hel del snö där på DAMMEN ..
NYKÖPINGS HUS ligger till höger OM HUSET SOM ÄR DÄR ....

DET BLEV EN SOMMARBILD på detta fina "slott"
JAG står på en gångbro utmed ån ..
DEN bron jag gick på i dag anas mitt i bilden

Går en bit till på den delvis isiga gångvägen ..

NU är jag vid hamnen .. OCH I DETTA  HÖGA HUS .. jobbade jag  1972- 1974 .. tror jag det var .. men då var det en SPANNMÅLSSILO .. jag jobbade med att ta PROVER på all spannmål som bönderna kom med.. SOMMARJOBB .. var där tre eller fyra år..

NU är det snart detta ett  inflyttningsklart höghus ..
TROR DET dröjer ett tag innan folket kan flytta in ...
SER UT ATT VARA MYCKET KVAR PÅ DETTA BYGGE

GÅR VIDARE  ... MEN vill inte gå in där .. men måste ..
lättare att beställa tid där än på telefonen .. JAG gillar inte alls detta
... TANDLÄKAREN .. MEN NU ÄR DET OBEHAGLIGA FIXAT ..
SKA dit den tionde april ..

SNYGG TRAPPA ÄR DET DÄR VID INGÅNGEN

 Min tandläkare är bra .. en trevlig dam i sina bästa år..
HON känner till mitt obehag för detta ..

Fortsätter hemåt .. KOMMER FÖRBI STORHUSKVARN .. men går utmed GATAN .. inte där nere bredvid vattnet ..

ZOOMAR in   INTE en utan två MÅSAR var det på taket ..

DÄR utom synhåll på taket till vänster är måsarna
TOG DETTA kort på ditvägen .. gick samma vägen en bit .. MYCKET SNÖ KVAR ÄN.. där ..

EN STOR FUL SNÖHÖG PÅ FLICK-SKOLANS TOMT
SKOLHUSET .. syns lite till höger
DET rakt fram är väl nåt som också tillhör skolan ..

DÅ på ditvägen gick jag förbi KYRKAN .. sedan FLICKSKOLAN  ..  INNAN jag kom fram till FISKBRON .. inga fåglar där i dag .. därifrån ser man det fina NYKÖPINGS HUS .. från som jag kallar det BAKSIDAN .. Så fortsätter jag då till BUSSTERMINALEN .. gör det jag ska .. så tar jag då vägen hemåt.. den som jag redan har beskrivit för er ..

VAR jättetrött när jag nästan var hemma .. men skulle in på ICA och handla .. ska baka lite påskkakor .. till HELGENS lilla KNYTKALAS .. PÅSKAFTON firas hos min dotter ..

NU är jag väldigt trött ..  SÅ nu lägger jag av .. för i dag ..

HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar