torsdag 2 januari 2014

2014 .... Dag 2

JA så är det ett nytt år..

LIKA trist väder som i går.. 

Suttit och sorterat bland mina BILDMAPPAR ..
Lagt över en del till den EXTRA HÅRDDISKEN ..

Klart jag kollade runt bland en del bilder .. hittade en som jag fastnade extra mycket för ..
EN bild från en ALMANACKA för några år sedan .. SÅ VILL JAG BO  ..
OCH delvis har jag bott så  .. i min ungdom .. KANSKE inte riktigt så fint .. men näst intill  BODDE på landet nästan hela min uppväxt ..

RÖDA STUGOR TÅGA VI FÖRBI  .. en rad ur en sång .. men vilken .. kommer jag inte på nu
DETTA är en riktigt trevlig bild från LANDET  ..
LANDET  .. det var min sommarstuga då  ..
Då var jag gift  .. hade två små flickor.. detta är runt 1973 ..
 MIN Man som jag levde med då .. finns inte mer.. gick bort i oktober 2013
Efter en längre tids sjukdom  .. Jag skilde mig 1981
SEDAN levde jag 25 år med min sambo ÅKE.. som gick bort för drygt 7 år sedan ..
TIDERNA förändras och vi med dem ..
 
NU lever jag med en SÄRBO .. som ofta är med sina barn och barnbarn i FINSPÅNG
 det är väl så där en 8 mil härifrån ..VI trivs som det är även om vi skulle vilja ses oftare ..
 Men nu är det så här  ..
 
LITE äldre bilder ..
JAG på den tiden jag bodde i husvagn på somrarna ..
BARA en av alla djurbilder jag tagit  .. en skalbagge på en av katternas filt ..
som då var ute på vädring ..  2003 .. tror jag det var ..
DENNA tårtätande tös fyller 50 år nästa år .. min äldsta dotter LENA
Här är LENA några år äldre med sin lillasyster ANITA  .. RAKAD i huvudet .. då hon varit allvarligt sjuk .. men är  en pigg dam i sina bästa är nu .. 2½ år yngre än sin storasyster ..
DETTA är i en stuga på landet .. vi bodde en bit utanför stan då .. på en lantgård ..
JAG i min ungdom .. runt 16 år ..
 
DENNA  dag den 30 maj   1975 kom det snö sent .. ett riktigt bakslag då ..
Tulpanerna blommade för fullt vid SOMAMRSTUGAN där vi var då ..
EN  TRÄDUGGLA kallar jag denna bild..
En väldigt stor dubbelknöl på ett träd vid Campingen
VID JOGERSÖ .. 2004  tror jag det var ..
 
LITE NOSTALGI blev det
 
HEJ SVEJS för denna andra dag detta NYA ÅR 2014
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer: