fredag 31 januari 2014

Fredag med blandat



REDAN är kl, 13 denna fredag

MEN sover man till nästan 10 .. så är det väl inte konstigt att dan försvinner fort ibland ..
 
VATTNAT blommorna redan .. 26 st har jag nu ..
med pelargonerna och amaryllisarna som är i grovköket .. dom vilar där.. 

SÅ i går tog jag in slingan från balkongen .. nu ska den ner i en plastpåse.. så ner i JUL-LÅDAN ..

BANKEN har jag redan också kollat in .. förutom alla andra morgonbestyr ..
som ska eller mer eller minde måste göras ..

I går var det lite pyssel också .. DET blev en ................

AJ AJ .. KUL bild..
jag hittade en gång för länge sedan ..



DET blev HJÄRTAN av falukorven i går .. 
MEN nu är det slut med det för denna gång ...



Jag satt och tänkte på alla mina " sjukdomar" i går kväll ..
varför vet jag inte .. om man nu kan kalla allt för sjukdommar ..
SYMTOM kanske ...

 
Mortons Syndrom .. får ont i framfoten när jag går lite längre .. trångt mellan benen där ..

FIBROMYALGI .. ömma punkter på olika ställen på kroppen .. Värk och stelhet .. och mycket annat som kommer ihop med denna sjukdom ..
EN reumatisk sjukdom som sitter i musklerna ..

Så har jag både grön och grå starr ..

Grön är GLAUKOM .. grå ÄR KATARAKT

Ett öga i genomskärning ..

TINNITUS har jag .. det blir lite bättre

när jag har hörapparaterna på mig .. Jag har nedsatt hörsel .. Haft det i drygt 10 år nu .. hörapparaterna gör att ljudet dämpas då .. i örat .. för det andra tar då över ..

Så har jag glasögon .. ålderstecken .. inte bara ..

ser olika mycket på ögonen ..


Har även lite problem med KRISTALLSJUKAN .. - eller godartad läges-yrsel som det också kallas .. fick den fördrygt 10 år sedan .. det var då det blev bestämt att jag skulle få mina hörapparater.. hade misstänkt

det själv ett tag .. då jag fick problem med att prata och höra i telefonen ..
och jag som då var förste telefonsvarare i butiken ..

 Kristallskukan botar man delvis själv med att man sitter på sängen och ramlar först åt ena hållet.. sedan åt det andra .. det ska man göra flera gånger om dagen .. några veckor.. sedan kan det vara bra länge .. ibland kan det komma åter .. jag känner bara av det ibland .. när det går lite för fort i en hiss eller i kurvor när jag åker bil .. MEN fy attan när det började .. då kunde jag inte ens vända mig i sängen .. utan att jag mådde illa .. OCH att resa på sig .. när jag väl var uppe var det ganska så ok .. men att sprinag i en trapp .. icke sa nicke .. det var att gå väldigt sakta .. så det blev doktorn då .. efter att min sambo en gång fick hämta mig på stan .. för då gick det runt .. bara runt .. Men hos ÖRON- doktorna sa dom direkt vad det var .. men jag var ju SKJIT-RÄDD .. innan .. tänkte många konstiga tankar .. DET blev många undersökningar ändå .. för att utesluta nåt annat fel .. som kan likna detta ..

DET som är JOBBIGT i dag är FIBROMYALGIN ..
det andra är inte jobbigt .. det liksom bara finns där ..

VISST ..  kan vara jobbigt med alla höga ljud ..


Fibron gör att jag delvis har svårt att sitta långa stunder.. men det beror också på min dåliga höft .. som inte går att operera .. en arbetsskada..

FIBRON gör att jag ofta är väldigt trött .. ont har jag hela tiden .. men mer elller mindre ..
det beror på vad jag gör ..

DAMMSUGA .. är jobbigt.. så därför har jag en stätjej som kommer en gång i månaden ..

JA så kan det vara .. man har en del bekymmer .. men säger ändå ..

DET FINNS DOM SOM HAR DET VÄRRE ..

NU har jag suttit en lång stund här.. det känns i kroppen ..

 SÅ HEJ DÅ FÖR I DAG ..


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar