onsdag 1 januari 2014

GOTT NYTT 2014

JA HA.. där är det nytt år .. 2014 

Undrar vad som ska hända .. DET blir väl som vanligt .. en dag nu .. en ny  i morgon .. så kommer det att vara  .. en del bra  .. andra dåliga  ..
 i allafall  när det är dåliga väderdagar  .. då bråkar min fibromyalgi ..
SOL och fint väder  .. då mår min  kropp bäst  ..
men jag gör som jag brukar  .. tar en dag i taget  .. det brukar fungera bra  ..

 
DAGENS VÄDER i dag  ..
 
DAGENS ORD PÅ VÄGEN:  Räkna glädjeämnena !
 
Inte lätt att ta kort på fyrverkerierna ..
 
FÖR det smällde så dant att det inte gick att vara på balkongen  ..
SMÄLLARE runt omkring .. och nästan under balkongen ..
JAG bor på våning två  .. 
Tog några kort genom dörren  ....
HÄR  kom det nåt ganska så nära  .. och lyste upp  ..
 
Jag tänkte då  .. tänk om det kommer in på balkongen ..
Men det klarade sig ..  Efter en ½ timme så var dom flesta smällarna över ..
Kom någon enstaka lite då och då ..
JAG kröp ner i sängen   ungefär Kvart i ett   .. Somnade  ..
För rätt som det var var det MORGON  .. nytt år  2014  .. MULET och lite blåsigt  ..
 
JA ja  det blir nog bra .. detta år .. eller det blir som vanligt ..
 
HA DET SÅ BRA
 
GOTT NYTT 2014
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej och god fortsättning !

    Säger som Du, en dag i taget.
    visst är det fruktansvärt bränna upp pengarna på oväsen och färgsprakande
    krutrester. när det finns svältande i världen.

    Jag fotade inget hade lagt mig i god tid innan, men väcktes av fyrverkerierna.
    Prinsen hade gömt sig.

    Här har de smällt raketer o. smällare i flera veckor redan.
    Idag är det tyst---än så länge, kommer säkert några eftersläntare.

    Ha en fin Nyårsdag

    Kram Mi


    SvaraRadera
  2. HEJSAN.. det smällde lite några dagar innan .. men det värsta var ungefär en timme runt tolvslaget .. men som sagt .. pengarna kunde användas till bättre saker .. jag ville kolla lite.. första gången jag firar nyår i mitt nya boende .. som är 4 månader nu .. DET var lite väl mycket här på innergården .. men men ..
    HA DET SÅ BRA ......

    SvaraRadera