lördag 18 januari 2014

LÖRDAG


NU har mer än halva månaden gått på detta nya år ..

OJ vad tiden går  .. den aldrig stilla står ..
DÅ var det lördag  ..DET snöar och det snöar denna dag  ..
NU kan man prata om JULKORTS-VYER UTE  ..
DET blir nog en inne-dag i dag  .. sticka på min sjal ..  26 mönsteromgångar ska det bli ..   
6 är klara ..
den ska bli  1,94 lång .. 32 cm bred..
DET går sakta men säkert .. kul är det  ..   
och det roligaste av det hela är att jag klarar av det   ....

MIN sjal och  mönstret som var i Veckans ÅRET RUNT

JAG tog ett garn som jag hade hemma .. och där stickorna passade i grovlek .. ungefär som på mönstret  .. den blir 29 -30 cm i stället för 32  .. Så får jag väl göra en mönsteromgång extra  .. eller två .. OM garnet räcker.. Mönstret blir som det blir.. LITE oregelbundet ..  det är det som är fint ..   BLIR det bra ska jag köpa ett annat riktigt garn och göra en till ..


Snösvängen är igång   denna lördag  .. och det snöar och det snöar och det snöar  .. 
 NU är det väldigt stora flingor utanför.. klockan är ½ 12 


SNÖN den vräker ner just nu ..

DÅ kan det vara skönt att bara vara  .. och göra det som  jag har lust till ..
TROTS SNÖN  jag gillar den normalt .. Men inte just nu ..

HEJ SVEJS och HA DET SÅ BRA


2 kommentarer:

  1. Snyggt mönster...ser ut som en björkstam..................

    SvaraRadera
  2. HA ha .. det hade jag inte tänkt på .. jo det gör det ju .. HA det

    SvaraRadera