lördag 4 januari 2014

Maja 19 år och lite till

Äntligen kom det lite sol ....

Jag passade på att gå en promenad .. tog en extra sväng innan jag hamnade på ICA  .. där jag handlade lite  .. GANSKA så tomt i kylskåpet..
Köpte tulpaner .. 10-pack .. FÖR jag tänkte dela den  och ge 5 till RUT som hade namnsdag i dag .. MIN nya granne två portar bort .. DET blev en fika.. 1½ timme pratade vi .. KOM på att det fanns en del gemensamam bekanta .. Mannen hade jobbat på SENTRALFÖRENINGEN på kontoret.. jag tog emot spannmål  av bönderna några sommrar på 70-talet .. runt 74 om jag inte är helt galen  ....
ALTSÅ jag gick dit.. och i dag var dotterns  katt där.. MAJA 19 år..
ATT se en så pigg gammal KATTDAM var trevligt..
 
HON är ju bara så söööööt  ...
Men tror hon tyckte jag tog lite för mycket kort.. för hon gick iväg..
 
 Så blev det då fika ..

DEL av fikabordet ..
INNAN det var jag alltså på en promenad..

DELAD GLÄDJE ÄR DUBBEL GLÄDJE  .. så jag delade på buketten  ..
RUTS fem tulpaner .. en syns inte .. NAMNSDAG i dag

SOLEN var framme en stund i dag
  
MOSSA på en bergklack där jag tog en tvärsöverväg  ..



 SVAMPAR runt en stubbe  .. men var är snön .. 4 januari   .. är det  ..

SÅG denna dubbla gran på min promenad  .. det är nog två väldigt närgångna granar ..
MOSSAN är grön och fin  .. denna milda vinter  .. undrar hur det ska bli  .. vill ha lite snö nu .. annars kan det vara  .. Jag vill ha vinter när det ska vara vinter  .. annars kan det få vara ..

DET är några små rutor DOM är kort som inte syns .. dom ska inte vara där ..  nåt strul när jag la in bilderna ..  får inte bort dom ..

HEJ SVEJS för nu ..



 
 

2 kommentarer:

  1. Det är nog förra sommaren som pågår ännu. Jag går i tunna skor, ibland glömmer stövletterna, ingen mössa eller vantar och ca 7 grader. Hoppas det blir en fin sommar ändå, men när vintern är så här brukar det bli regnigt.

    God fortsättning

    Kram

    SvaraRadera
  2. JA fy attan .. får hålla tummarna att vädret blir bra .. I dag är det ganska så didigt hä 3 + grader

    SvaraRadera