fredag 3 januari 2014

Dag 3 2014

OJ oj vad disigt nu

Klockan är 16,21 .. mörkt ute .. GRÅTT o DISIGT
Så har det varit hela denna dag ...
 
MORGONENS första kort vid 9,30 ..
 
I natt regnade det  och slog på sovrumsfönstret ..
Så var det där jag bodde förut också  .. regnet slog på rutan där också ..
När det var regn ..
 
Så ringde vännen .. han blir kvar i Finnspång ett tag till ..
TRIST  .. men så får det bli ...
 
Jag har rensat och plockat om i mina bildmappar i dag ..
 
LEKTE lite i PhotoScape   förut ..
 
EN dubbelbild från FAGERÅS   maj 2013
 

JAG längtar  DETTA är en bild i från FAGERÅS .. där vännen o jag var i MAJ .. 2013 ..

Man kan göra mycket i detta program .. detta är äldre bilder  ..  som jag sparat ..
Många olika  färdiga mallar som man kan göra mycket med  ..
Mina pelargoner då .. för länge sedan ..
ÅN saknar jag sedan jag flyttade  ...
 
Denna lilla blåmes fotade jag och följde från min balkong  .. där jag bodde mitt i stan TVÅ somrar var han där.. så ett uppehåll .. så en sommar till .. denna söta lilla pippi som bodde i en ventil .. snett under balkongen   ..

FÖRRA året var det vinter  .. Bilarna på gården  .. där jag bodde förut  .. Vattenkannan stog alltid i hörnet där..   borde väl ha tagit in den .. men den var där   ..

ÄPPLET i en häck en gång på en promenad  .. skulle till ett möte.. i
närheten av där jag bor nu ..
Då var det snö på balkongen  .. fick hjälp med skottningen  .. nån dag senare .. 

Här är en annan mall som jag använt  .. detta är någon vårdag  .. men när kommer jag inte ihåg .. men 2013 .. kan vara 2012 ..  
JA ni go vänner .. vill man kan man leka mycket med bilder  ..  på olika sätt ..
DATORN kan hjälpa en mycket  med mycket  ..

DENNA fisk letade jag efter på nätet .. efter att jag sett programmet  .. läs under här ..
Denna fula fisk visades i dag i STUDIO NATUR i kunskapskanalen 21,30
DEN lever på 600-1200 meters djup .. följer med upp med räkor som trålas.. Oätlig.. BLOBFISK..
DEN lever på Australiens sydöstkust
 
 
 
Men denna blåa text hade jag inte tänkt mig .. BEROR nog på att jag nu kopierade från FACEBOOK .. för bilden var borta i bildmappen  ..
Jag har ju plockat om en del  .. så den kom väl i fel mapp ..
 
HEJ SVEJS go vänner
GOD FORTSÄTTNING på år 2014 ..
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar