lördag 11 januari 2014

S N Ö A R

 JA nu snöar det
OCH ganska så mycket också ..
I morse när jag vaknade hade det kommit ett lager ..
BILAR och allt på parkeringen var vitt  ..  vitt  .. vitt
PÅ baksidan såg det lite mindre ut .. men det försvann väl en del i gräset ..  Men vitt är det
Snöandet lugnade ner sig lite  .. sen tog det fart igen ..........
HÄR ser man hur det snöar  ... snöar  ...  snöar ... snöar ...

NU är det mera vitt på baksidan  .. innergården  .. BARNEN var ute en stund i snön ..

NU har min andra kaktus börjat blomma .. så kul så ..
LURVENTUSSEN  .. där kommer det fortfarande en blomma då och då ..

NÄR jag var där i fönstret  . när jag tog snöbilderna  .. då var det ett par skator som lekte i snön .. innan dom flög upp i ett av träden på framsidan  .. för detta är framsidan ..
Blir inte bra bilder genom det fönstret  .. gnällt på värden .. men dom säger att det är en hinna där som dom inte kan ta bort  .. TRIST  ..
Men jag visar dessa bilder ändå ..
SÅ flög en av skatorna till det trädet som är utanför köksfönstret  .. men lika dåligt fönster där  .. och SNÖAR gör det också .. 
GARAGET på andra sidan av parkeringen  .. ser detta från mitt fönster ..
Närbild på trädet utanför fönstret  .. det som lyser mitt i är ett lyse VID BADHUSBYGGET .. eller ombyggnaden av det  .. på andra sidan stora vägen ligger utomhusbadet  .. SOM nu är under STOR STOR reparation .. och den blev större än vad som var tänkt från början  ...
FINA dagar ser man nästan hela bygget  .. nu när det inte är löv på träden ...

FÖR övrigt händer inte så mycket här hemma  .. JAG stickar  .. virkar  .. löser korsord  .. tittar på tv-en .. fikar ..  äter lite mat  .. kollar på datorn  .. Ringer till någon  ..
vattnade blommorna i går .. Fredagsjobb  ..   I dag var det lördagskrysset i dagen SN ..
Ibland ... eller ganska så ofta sitter den kvar i inkastet  .. det gjorde den i dag  .. annars brukar den vara vikt mitt på .. INTE i dag ..

NU är det nåt knas på sidan igen .. kommer upp en rosa rand  .. men så försvinner den .. den säger att det är nåt fel  .. så stäng sidan  .. men det hinner jag inte ..
I dag stämmer bilden som google har lagt till snö på  .. för i dag snörar det på tiktigt ..  men detta ör en fejkbild .. eller snön är fejk ..

JA så kan det bli ibland  ..  NU säger jag HEJ DÅ  ....
HEJ SVEJS   från ett snöigt Nyköping  .......














4 kommentarer:

  1. Har samma fönster som dig. Värdelösa. Snöar till och från här också.
    Skatorna leker här med, de tycker snö är roligt.
    Ha det fint

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag som tryckte på fel ställe här ovan, Den är fel ska inte användas

    SvaraRadera
  3. Det blir så fint med allt det vita tycker jag...................

    SvaraRadera
  4. HEj på er .. Ja snön är trevligt .. men det ska vara lagom .. I dag ur det en del .. 8 minus är det och blåser .. Jag har haft datastopp .. nästan hela dagen .. FEL på linjen .. nån stans.. nu är jag igång igen ..

    SvaraRadera