tisdag 14 januari 2014

MERA VINTER



FÖR DET SNÖAR I DAG

 TOG en lite promenad .. det hade dels blivit lite sopor här inne ..
Så blev det en sväng till ICA .. Så där lite lagom skönt .. var det ..
När jag kom in på skogsstigen .. tvärsöversvägen .. då blev det skönt ..


JAG handlade det jag skulle .. DET var ett par GRATISKUPONGER ..
VARMKORV och ett paket TORTILLAS .. det kunde jag ju inte motstå ..
Men glömde att köpa ost och smör .. MEN det räcker några dagar ..
Men två kassar och nästan 200:- DET är billighetsveckor ..

Hittade lite som passade mig ..
MEN denna passade nog inte alla ..


Ett litet HUSDJUR fanns det där .. DET finns nog säkert flera sådan där ..

JAG bryr mig inte om dessa .. Men det finns andra .. som nog skulle springa .. men däremot springer jag om det är ormar .. SÅ det finns olika typer av FOBIER .. Så undrar hur det kommer att gå med min SKOGSVÄG i sommar ..
 
 

VINTER är det på min skogsväg nu ..


Kråkor och kajor vid matstället .. där jag svänger av från promenadvägen ..
som går från mitt hus förbi innergården ..

I går tittade jag på FRÅGA DOKTORN .. LITE KUL ..


GLADISEN GICK TILL NYKÖPING .. HON gjorde inlagd gurka och skänkte till välgörenhet .. men missade exakt vad det var .. SLARVIGT av mig att inte ta på hörapparaterna .. så jag hörde inte riktigt allt .. SÅ satt jag och virkade samtidigt ..
Så därför missade jag också en del ..

JAG får väl kolla reprisen .. och lyssna bättre då ..

HA HA.. så det kan bli ..

DET har småsnöat hela dagen .. + 4.5 garder .. lite svaga vindar då och då .. och just när jag var ute blåste det lite ..

IBLAND köper jag lite färdig mat .. bra att ha i frysen .. men nu är frysen så liten .. så jag har inget lager .. passade på att köpa en KYCKLING JAKOB i dag .. av Familjen Dafgård .. den gillar jag .. 6 minuter i mikron .. sen är maten klar ..

SÅ det åt jag för en stund sedan ..

HEJ SVEJS FÖR I DAG ..

NU ÄR GLADA JULEN SLUT FÖR DENNA GÅNG

HEJ DÅ JULEN ..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar