söndag 5 januari 2014

DAG 5 detta nya 2014

OJ vad tiden går ...

5 dagar har redan gått..   INGEN vinter så långt ögat når ..

 BÅDE bra och dåligt  ...  SAKNAR snön .. men inte kylan  .. 
DET blir ju inga bra vinterbilder utan snö ...
Regnet är trist  .. det kan vi vara utan .. Men för snöskottarna är det väl bra ..

I går kom solen en stund ... passade på att gå ute då ..
I dag har jag tvättat en maskin tvätt .. så städade jag ut julen  .. 

JO det bara blev så  .. HEJ DÅ JULEN




JAG köpte mina första tulpaner för i år .. i går ..  delade med 
GRANNEN RUT .. som hade namnsdag i går .. 

DELAD GLÄDJE är ju dubbel glädje  ..
Men vädret vill jag inte dela med någon  .........
JAG har en del gamla fågelägg ligger i en burk .. 10½ år sedan vi sålde butiken  .. då sparade jag en del ägg som UNDULATERNA petade åt sidan  .. det minsta är nog ett fink-ägg skulle jag tro
DENNA burken har stått många år på denna hörn-hylla  .. som en gammal farbror gjorde åt mig för många år sedan  .. nån gång på 80-talet  .. där jag bodde förut .. hängde hyllan i ett hörn i köket .. nu står den på en bänk i ett hörn i detta nya kök .. där jag bott 4 månader och  några dagar ..

VAD ska man mer hitta på en sån här disig dag ..
DIMMAN ligger tät över parkeringen på framsidan av huset   .. så har det sett ut hela denna dag .. nu är klockan 14,00  .. den slog det just nu  .. har en klocka på skärmen som slog om just nu ..
Har en sidopanel som heter Gadgets   ...
 NEJ du är det bra här för i dag ..... HEJ SVEJS..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar