onsdag 15 januari 2014

Tulpanens dag och en del annat trevligt

LITE tulpaner som jag tagit under årens lopp ..
TULPANENS DAG den 15 januari ..
 
En blomma som jag hade på min balkong 2012 .. då bodde jag mitt i stan  ..
DETTA var en regnig dag ..
DETTA är en PETUNIA från 2010  .. hos en bekant på deras balkong  .. det är en FRÖKAPSEL som precis har spruckit och spridit sina frön   .. en del har fastnat i det klibbiga håret som är där ... En otrolig upplevelse att få se detta ..
IBLAND ska man ha tur.. VAR där när det hände ..
 
NÄR jag letade efter TULPANBILDERNA  .. det var då jag hittade dom andra blombilderna .. OCH bilderna på mig själv    .
IBLAND är det kul att kolla på äldre bilder
 
VISSA dagar  .. då har man inget att göra ... ELLER SNARARE  .. ingen lust att göra något ..
MÅSTE ERKÄNNA  .. att det har hänt både det ena och det andra i dag ..
Först hårtvätt
SÅ ett telefonsamtal till hörcentralen .. avbokning  .
SÅ till mitt hyresbolag  .. FORTFARANDE  kolsvart  . runtomkring här  ..
DET var full fart på felsökning  .. en elektriker var där  ..
Men fortfarande denna onsdagskväll  18,10  .. KOLSVART utanför  ..
Så få se vad som kommer att ske .. I morgon ska jag vara borta en stund och kommer hem när det är mörkt  .. ska ta med mig en  ..
SOM lyser upp  ..
 
Så jag ser var jag går .. tur i oturen om lyset inte kommer.. BARA 5 minuter att gå ..
 
PÅ eftermiddagen har jag testat ett NYTT Mönster som var i veckans ÅRET RUNT  ..
en sjal .. 95 cm lång  32 cm bred  .. UPPREPAT en gång .. bytte till en grövre sticka ..
jag använder RUNDSTICKA  .. för det går bättre då när det inte blir  långa stickor..
lättare för mina axlar ..
Jag tog  ett garn som jag hade hemma  .. ett svartvitt  .. som gör att det blir olika partier med vitt eller svart  .. men man vet inte  .. kanske jag repar upp den ..
 
Här är originalet  .. Den är ju bara så snygg ..
 
Hitintills ser det bra ut .. stickat 10 cm nu ..
Blir jag nöjd ska jag gör en annan i en annan färg..
DEN stickas med att man kortar en del varv.. så den rundar sig på ett bra vis ..
 
SOM sagt .. man gör ingenting en dag  .. men ändå gör man en massa saker  ..
att sitta still är inte riktigt min grej ..
 MEN med FIBROMYALGI i kroppen  .. så blir det inte alltid som man vill
 
 
Foto: Många av er förstår inte detta med fibromyalgi....tror att det bara handlar om värk....
Som ni ser så lider jag av så mycket mer.
DETTA är en bild som jag delade på FACEBOOK .. från en annan person ..
DETTA är mitt och mina problem ..
TACK och LOV så har jag nästan aldrig  problem med YRSElL eller att gå ofta på toan ..
DÄREMOT har jag problem med HÅRD MAGE .. det kan vara jobbigt ibland
EN annan bild från FACEBOOK
Man  ska göra som man känner  .
 
 
Foto
 
Alla har vi olika krämpor  .. en del svårare än andra ..
JAG har väl tur i OTUREN  .. MIN fibro är av den lite lättare varianten
Men periodvis  ..   om det varit lite mycket  .. kanske lite långa promenader  på stan .. eller om jag måste vara ute när det är väldigt kallt  .. FY ATTAN det är inget för mig  ..
JAG gillar VINTERN  .. normalt .. Men inte numera ..
SÅDANA DAGAR då kan jag sova bort flera dager efter detta ..
IBLAND måste man göra vissa saker  .. även om man inte vill .. för amn vet att man mår PYTON en elelr flera dagar efter vissa  promenader eller utflykter ..
SAMTIDIGT  .. måste man få ha lite roligt också ..
 
 ....  HA DET SÅ BRA .. HEJ SVEJS GO VÄNNER  ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar