onsdag 22 januari 2014

Trist dag

FAST ändå inte

FÖR vännen är här .. inte just nu .. för han gick hem en stund ..
DET trista är att jag tapapde en PLOMB i går .. EN tand längst bak .. den är nästan bara grus .. känns det som  ..   EN HELT ONÖDIG UTGIFT blir det denna månad ..

MULET grått och trist är vädret i dag .. MINUS 4 grader .. snön hänger i luften ..

I GÅR var det kanonfint väder ..  2,6 minus .. TOG en promenad ner på stan ..
SÅ MAT PÅ ANNARESTAURANGEN med VÄNNEN .. så sällkap hem ..
Så frukost i dag  ..  för TVÅ ..

SOLEN SKEN  .. och en Å-promenad blev det ..  I GÅR ..
EN av bilderna jag tog i går ..
 
OCH denna fågelkärve  .. SER inte det så ofta nu för tiden ..

IS på en bergklack på vägen ner mot stan  ...
 
EN mås på en skorsten  .. straxt efter att vi ätit..  MEN så flög den ..
NÄR vi kom lite närmare ..

ÄNDER vid ån .. vi står på en bro  .. är väl kanske tre meter ner till vattnet ..
där änderna är ..

ANDRA SIDAN på bron .. träden speglar sig i vattnet  .. och lite is är det där.. på ån ..

LITE röda bär på några buskar vid vägen på ner mot stan  .. bredvid där isen är ..

MIN taggiga kaktus blommar  .. Knoppar i en av dom andra delarna ..
NU får det räcka för i dag  .. känner av att mina axlar intte mår så bra ..

I DAG KOMMER STÄDTJEJEN klockan 13,00  SKÖN med liet dammsauarhjälp 
 
HEJ SVEJS .. för i dag .....






 

3 kommentarer:

  1. Här är det tvärtom med vädret. Solen skiner från blå himmel, 5,3 minus men känns ine när det sol. Ja inte nu mitt i natten men på da´n.
    Må så gott
    (▰˘◡˘▰) Kram



    SvaraRadera
  2. Hej Margareta! Fina bilder. Men håller med dej om att det inte var i går man såg en fågelkärve inte. Dom första åren jag bodde här så brukade jag få en sån hemifrån. För se där så hade vi alltid såna uppe på vintern. Kram Anita och Revis

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN.. I dag snöar det lite minus 8 grader..

      Radera